آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
شهرستان ها
۱۱

کاهش 30 درصدی اعتبارات استان قزوین در سال جاری

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین از کاهش 30 درصدی اعتبارات این استان در سال جاری خبر داد.

علی اصغر حمزه ای در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اعلام این خبر، اظهار داشت: اعتبارات ابلاغی استان قزوین در سال گذشته، 85 میلیارد و 70 میلیون تومان بود که امسال با 30 درصد کاهش به 64 میلیارد و 55 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 87 در مجموع 4 میلیارد و 900 میلیون تومان الزامات قانونی داشتیم که در سال جاری این مقدار از سوی مجلس به 11 میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین اضافه کرد: در سال 87، 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای امکانات زیربنایی شهرک ها و نواحی صنعتی توزیع کردیم و در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان به این امر اختصاص می یابد.

وی افزود: در طرح های کوچک تامین آب در سال 87 یک میلیارد و 900 میلیون تومان توزیع شد و در سال جاری 2 میلیارد و 160 میلیون تومان برای این بخش اعلام شده و در طرح های هادی روستایی نیز در سال گذشته الزاماتی به ما ابلاغ نشد و در سال جاری 3 میلیارد و 873 میلیون تومان مربوط به این حوزه ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: مجموع درآمد استان در سال گذشته 145 میلیارد تومان بود و در سال جاری این میزان درآمد باید 164 میلیارد تومان باشد که درآمد سال گذشته استان از محل منابع عمومی 144 میلیارد تومان و در سال جاری 156 میلیارد تومان است و از محل منابع اختصاصی نیز در سال گذشته یک میلیارد و 460 میلیون تومان باید درآمد کسب می کردیم و در سال جاری 7 میلیارد و 740 میلیون تومان باید از این محل درآمد حاصل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به بودجه 64 میلیارد تومانی سال جاری، 15 میلیارد تومان در سال جاری و در سال 89 و سال 90 نیز هر کدام 30 میلیارد تومان برای تعهدات سفر رئیس جمهور به استان قزوین اختصاص می یابد، البته اگر مازاد درآمد استان افزایش یابد این میزان نیز افزایش پیدا می کند.

حمزه ای خاطرنشان کرد: در تخصیص اعتبارات به شهرستان های استان قزوین سعی شده مناطقی که کمتر مورد توجه واقع شده مورد توجه ویژه قرار گیرد و شاهد توسعه هر چه بیشتر عدالت در استان باشیم.