آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
حوادث
۱۵

دادستان کل کشور: 40درصد از زندانیان کشور زندانیان مواد مخدر هستند

دادستان کل کشور گفت: نزدیک به 40 درصد از زندانیان در ایران، زندانیان مواد مخدر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «قربانعلی دری نجف آبادی» پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آغاز هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: این درحالی است که 65 درصد از زندانیان استان های کشور مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی نیز از زندانیان مواد مخدر هستند.

وی با بیان این مطلب که سالیانه، پنج تا شش هزار پرونده در بخش مواد مخدر در کشور بررسی می شود، گفت: نیروی انتظامی در طول 30 سال گذشته، به هنگام دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر، سه هزار و 500 شهید تقدیم ملت و میهن کرده است.

او با بیان این مطلب که بحث مواد مخدر تنها مختص به افراد معتاد و قاچاقچی مواد نیست، ادامه داد: هزاران خانواده نیز در اثر ورود مواد مخدر به این هسته اجتماعی، دچار آسیب های جدی می شوند و ارگان های بهزیستی، کمیته امداد باید از هیچ تلاش و کوششی برای از بین بردن ریشه های مواد مخدر در کشور، دریغ نورزند.

وی گفت: مرزهای شرقی کشور از حضور و تردد قاچاقچیان به شدت آلوده است و ماهیانه 300 پرونده در دبیرخانه دادستانی کشور در این زمینه بررسی می شود.

وی افزود: تولید مواد مخدر در کشور افغانستان در اوایل انقلاب، 250 تن بود و امروز متاسفانه به هشت هزار تن افزایش یافته است.

دری نجف آبادی گفت: در شرایط کنونی، صدها لابراتور ساخت مواد در کشورهای پاکستان و افغانستان، دایر شده و ما باید تمهیدات ویژه و کاربردی را برای ترانزیت و مبازره با قاچاق و خورده فروشی در کشور اتخاذکنیم.

وی ادامه داد: یک هزار و 800 کیلومتر فاصله از مرزهای شرقی ایران تا پاکستان است و قاچاق مواد باید به معنای واقعی در این مناطق که بیشتر به شکل کویری است، کنترل شود.