آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸، شماره ۴۲۴۸
تولید
۱۷

8 هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: این بانک در سه ماهه نخست سال جاری افزون بر هشت تریلیون ریال تسهیلات به فعالان زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت کرده است.

«محمد طالبی» افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سه ماهه نخست امسال، بیش از سه تریلیون ریال به فعالیت های مختلف زیربخش های زراعت و باغداری، 2 تریلیون و 400 میلیارد ریال به فعالیت های دامداری و دامپروری و یک تریلیون و 670 میلیارد ریال به فعالیت های مرتبط با صنایع و خدمات کشاورزی اختصاص یافته است.

طالبی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال اصلاح الگوی مصرف توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی، مسائل مرتبط با آب است. مدیرعامل بانک کشاورزی از

برنامه ریزی های این بانک برای کمک به اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی خبر داد و پیش بینی کرد: سطح اجرای عملیات آبیاری تحت فشار با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در سال جاری از 100 هزار هکتار فراتر رود. به گفته وی، بانک کشاورزی از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه برای اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در سطح بیش از 22 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی قرارداد منعقد کرده و امید است این روند در ماه های آینده با سرعت و وسعت بیشتری ادامه یابد. طالبی تصریح کرد: از نیمه دوم سال 81 تا پایان اردیبهشت ماه امسال نزدیک به 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی زیر پوشش عملیات آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.