آرشیو چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۶۷۴۳
اقتصادی
۴

بزودی آغاز می شود؛ اعلام دوره ای قیمت مسکن برای نخستین بار

عضو کمیته راهبری طرح ساماندهی املاک و مستغلات خبر داد بزودی برای نخستین بار در کشور قیمت مسکن به صورت دوره ای اعلام می شود.

محمود اعلایی در گفتگو با مهر با اشاره به اعلام نرخ دوره ای قیمت مسکن در کشور گفت: در سامانه مربوط به طرح ساماندهی املاک و مستغلات، کلیه اطلاعات لازم از جمله استان، شهر، منطقه، قیمت و اطلاعاتی نظیر این موارد در مورد یک معامله مسکن ثبت می شود.

عضو کمیته راهبری طرح ملی ساماندهی املاک و مستغلات ایران افزود: به لحاظ فنی، اخذ چنین گزارشهایی از قبیل گزارش قیمت مسکن به تفکیک شهر و منطقه هم برای خرید و هم اجاره در سیستم موجود و در آن تعبیه شده است. وی با اشاره به ثبت بیش از 147 هزار معامله در سامانه املاک و مستغلات تصریح کرد: البته هر چه جامعه آماری بزرگتر باشد، اطلاعات و گزارشات دقیق تر خواهد بود. از سوی دیگر، با توجه به سیر تصاعدی ثبت معاملات در سامانه، آمار روز به روز دقیق تر می شود.

اعلایی تصریح کرد: اعلام قیمت دوره ای مسکن و گزارشات مربوطه با نظر وزارت بازرگانی منتشر خواهد شد. به گفته عضو کمیته راهبری طرح ساماندهی املاک و مستغلات، به منظور نیل به این هدف قطعا کمک صنف مشاوران املاک نیز لازم است.