آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸، شماره ۴۲۵۰
اجتماعی
۶

ساخت نسل سوم سامانه های راداری ثبت تخلفات سرعت در کشور

محققان یکی از واحدهای پارک فناوری پردیس موفق به طراحی و ساخت نسل سوم سامانه های راداری ثبت تخلفات سرعت شدند که فقط با یک حسگر راداری سرعت هر تعداد خودرو را که در خطوط مختلف در دید سامانه هستند، به شکل دقیق مشخص کند.

به گزارش ایسنا، سامانه های راداری ثبت تخلفات سرعت نسل سوم، دستاوردی نو در سیستم های حمل و نقل هوشمند هستند که مدیریت هوشمند کنترل سرعت را در خیابان ها، جاده ها و اتوبان های پرتردد فراهم می کند.

سامانه های ثابت ثبت تخلفات سرعت نسل دوم و سوم، زیر مجموعه ای از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است و به شکل کلی تکنولوژی ITS زیرمجموعه ای از ICT است، به عنوان مثال سامانه های نسل سوم ثبت تخلفات سرعت با حسگرهای راداری به بازار عرضه شده اند که همه کمبودها و کاستی های سامانه نسل های اول و دوم را رفع کرده اند.

بر این اساس، در صورتی که کشوری دانش فنی این سامانه ها را نداشته باشد باید فکر هزینه های سرسام آور بازسازی سریع آنها را بکند که بسیار پرهزینه بوده و شاید عملا امکان پذیر نباشد.

از ویژگی های این سیستم توان خروجی دست بالا10 مگاوات آن است که از نظر مقررات زیست محیطی بین المللی تایید شده است. با بهره گیری از این سیستم سرعت همه خودروهایی که در خطوط مختلف در دید سامانه است به دقت اندازه گیری شده و خطای اندازه گیری هم یک درصد است، در حالی که خطای اندازه گیری در سامانه های نسل اول و دوم بیش از سه درصد است.