آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸، شماره ۴۲۵۲
سیاسی
۲

رئیس جمهور در جمع روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور: دیپلماسی دولت دهم مقتدرانه تر از گذشته خواهد بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: فعالیت های دیپلماسی دولت دهم مقتدرانه تر از گذشته خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد که عصرشنبه درجمع روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور سخن می گفت، با تاکید برضرورت حفظ تعامل با جهان، آنرا لازمه ساختن ایران دانست و گفت: البته باید تلاش کنیم مناسبات جهانی را به سمت عدالت تغییر دهیم. وی افزود: ممکن نیست ما بدون تعامل با جهان بتوانیم ایران را بسازیم.

دکتر احمدی نژاد درعین حال تصریح کرد: ما ضمن تعامل با جهان باید تلاش کنیم مناسبات جهانی را به سمت عدالت تغییر دهیم و از این طریق است که می توانیم مشارکتی فعال و اثرگذار در عرصه جهانی داشته باشیم. وی افزود: ساختن ایران و اصلاح جهان هر دو از یک جنس است و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند بگونه ای که نمی توان در محیط بین المللی اثرگذار نبود و بتوان ایران را ساخت.

رئیس جمهوری دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ادامه فعالیت های دیپلماتیک ایران از موضع اقتدار در دور جدید، تصریح کرد: ما دور جدید فعالیت های دیپلماسی خود را همچنان از موضع اقتدار و حتی 10 برابر مقتدرانه تر از دور قبل آغاز می کنیم. وی در این سخنرانی بار دیگر باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا را برای مناظره ای رو در رو در صحن سازمان ملل و در مقابل دیدگان تمام ملت های جهان دعوت کرد.

دکتر احمدی نژاد همچنین با اشاره به حضور 85 درصدی ملت ایران در انتخابات اخیر اظهار داشت: کاری که ملت ایران در انتخابات اخیر انجام داد، پتانسیلی را در این ملت ذخیره کرده است که می تواند معادلات جهانی را بیش از پیش عوض کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: در طول 30 سال اخیر در نتیجه تعامل ایران با دنیا اتفاقات بزرگی به نفع ملت ما افتاد و حداقل چهار انحصار جهانی درهم شکست و یک معادله بسیار مهمی جا به جا شد.

وی درهم شکستن انحصار سیاسی حاکم بر جهان، فروریختن انحصار علمی حاکم بر جهان، متزلزل شدن و فرو ریختن انحصار تئوری های حکومتداری در جهان و شکستن انحصار قدرت نظامی درجهان را از جمله چهار مورد شکستن انحصارهای جهانی در نتیجه انقلاب اسلامی ایران و نحوه تعامل آن با جهان دانست.