آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۰
دنیا
۴

بازگشت مجدد نفت به مسیر نزولی

دنیای اقتصاد- روز دوشنبه قیمت نفت به کمتر از 65 دلار در هر بشکه رسید؛ چرا که ارقام ناخوشایند هفته گذشته بیکاری در آمریکا و اروپا موجب نگرانی سرمایه گذاران درباره بهبود اقتصادی شد؛ در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به 82/63 دلار در هر بشکه رسید، این در حالی است که این رقم در همین اواخر به مرز 75 دلار افزایش یافته بود.

نگرانی در مورد بهبود اقتصادی قیمت نفت را به کمتر از 64 دلار رساند

گروه بین الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به کمتر از 65 دلار در هر بشکه رسید. زیرا ارقام ناخوشایند هفته گذشته بیکاری در آمریکا و اروپا موجب نگرانی سرمایه گذاران درباره بهبود اقتصادی شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به 82/63 دلار در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت در رقم 73/66 دلار ثابت شده بود. روز جمعه معاملات آمریکا به مناسبت روز استقلال تعطیل بود.

به دلیل آن که آمار بد اعتماد مصرف کننده و ارقام مشاغل در آمریکا در مورد افزایشی که از ماه مارس قیمت نفت را دو برابر کرده است تردید به وجود آورده، قیمت نفت از 73 دلار هفته گذشته کاهش یافته است.

گزارش هفته گذشته وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه ژوئن 467،000 شغل را از دست داده است. این رقم بیشتر از حد انتظار بود. نرخ بی کاری نیز به بالاترین رقم طی 26 سال گذشته یعنی 5/9 درصد رسید. در ماه مه بی کاری در 16 کشور منطقه یورو به 5/9 درصد رسید. این بالاترین میزان طی 10 سال گذشته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اوت به 72/1 دلار در هر گالن رسید. نفت کوره 63/1 دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت به 43/ 3 دلار در هر 1000 پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت 74/63 دلار در هر بشکه معامله شد.