آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۰
بورس کالا
۱۴
بازار فولاد

بزرگترین تولیدکنندگان فولاد

بورس نیوز- تولید آرسلورمیتال در سال گذشته تقریبا سه برابر تولید دومین شرکت بزرگ فولادسازی جهان یعنی نیپون ژاپن بوده است. میزان تولید Nippon در سال گذشته بر اساس این گزارش 5/37میلیون تن می باشد.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی فولاد، شرکت ArcelorMittal توانست با تولید 6/101 تن فولاد بار دیگر عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول در سال 2008 را از آن خود کند.

تولید ArcelorMittal در سال گذشته تقریبا سه برابر تولید دومین شرکت بزرگ فولادسازی جهان یعنی Nippon ژاپن بوده است. میزان تولید Nippon در سال گذشته بر اساس این گزارش 5/37 میلیون تن می باشد.شرکت Bao Steel چین توانست با تولید 4/35میلیون تن فولاد در سال 2008 با سه رتبه صعود خود را به مقام سومین تولید کننده بزرگ جهان را از آن خود کند و شرکت Hebei چین نیز با تولید 3/33میلیون تن، خود را به مقام چهارم این فهرست رساند. تولید شرکت ژاپنی JFE نیز در سال 2008 به میزان 6/1میلیون تن نسبت به سال پیش از آن پایین آمده و همین امر این شرکت را با یک پله سقوط، به مکان پنجم لیست اتحادیه جهانی فولاد رسانده است. در این میان شرکت کره ای Posco نیز با تولید 7/31میلیون فولاد، با یک پله سقوط نام خود را به عنوان ششمین تولید کننده بزرگ این محصول در جهان به ثبت رساند. پس از این شرکت ها نیز Wuhon چین با 7/27میلیون تن، Tata هند با 4/24میلیون تن و Shandong چین نیز با 82/23میلیون تن تولید، در مقام های بعدی ایستاده اند. US Steel نیز با تولید 2/23میلیون تن فولاد، مقام دهم خود در سال 2007 را برای سال گذشته نیز تکرار کرد