آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۰
آمار روزانه
۲۱

رشد 57 درصدی ارزش معاملات

هدیه لطفی

گروه بورس- ارزش معاملات روز یکشنبه با 57 درصد رشد نسبت به معاملات روز قبل مواجه شد.در این روز تعداد بیش از 80 میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل معاملات 166 میلیارد و 407 میلیون ریال بود.

در این بازار نماد معاملاتی فولادمبارکه با حجم معاملاتی 30 میلیون سهمی حدود 27 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و به عنوان با ارزش ترین سهم بازار شناخته شد.این در حالی است که نمادهای گل گهر و ایران ترانسفو رتبه های بعدی را کسب کردند.ارزش ریالی نمادهای یادشده به ترتیب 31 میلیاردریال و 14 میلیاردریال اعلام شد.

شاخص کل بورس نیز در معاملات روز یکشنبه 17 واحد کاهش را تجربه کرد و به رقم 9 هزار و 452 واحد رسید.در این روز دیگر شاخص های بورس از جمله شاخص بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب 23 واحد کاهش، 42 واحد افزایش و 16 واحد کاهش را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که از 136 نماد معامله شده، 59 نماد با افزایش قیمت، 57 نماد با کاهش قیمت و 20 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.در این راستا نمادهای معاملاتی ایران ترانسفو، لیزینگ ایران و نگین طبس بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی قندشیرین، مهرکام و سالمین بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند. گفتنی است در معاملات امروز 9 نماد معاملاتی از جمله نمادهای «سکرما»، «غدام»، «وپترو» و «فسرب» مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند