آرشیو سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۹۴
ورزش
۱۳

در پی لغو میزبانی ایران

رئیس فدراسیون پرورش اندام: هیچ اعتراضی نداریم

برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک قهرمانی آسیا به میزبانی ایران لغو شد.

قرار بود مسابقات آسیایی 2009 پرورش اندام و بادی کلاسیک مردادماه در تهران برگزار شود اما به خواست کنفدراسیون پرورش اندام آسیا میزبانی این مسابقات از ایران گرفته و به کشور تایلند سپرده شده است.

رئیس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران با تایید این خبر می گوید: «این اقدام کنفدراسیون توافقی بود و اعتراضی به آن نداریم.»

ناصر پور علی فرد رئیس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران در خصوص تصمیم کنفدراسیون پرورش اندام آسیا توضیح می دهد: «در جلسه یی که با حضور افشارزاده (دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران)، هاشمی (معاون سازمان تربیت بدنی) و پل چائو (دبیرکل کنفدراسیون پرورش اندام آسیا) در سنگاپور و همزمان با بازی های آسیایی نوجوانان برگزار شد، تصمیم گرفتند مسابقات آسیایی 2009 که قرار بود در تهران انجام شود مردادماه در پاتایا تایلند برگزار شود.»

به گفته پورعلی فرد کنفدراسیون پرورش اندام آسیا میزبانی سال 2010 این مسابقات را به ایران داده است و در واقع جابه جایی صورت گرفته است.

پیش از این خبر لغو برخی مسابقات جهانی به میزبانی ایران شنیده می شد: مسابقاتی چون فوتسال و تیراندازی به خاطر شرایط موجود در داخل کشور تعلیق شد و اکنون به گفته رئیس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران جابه جایی میزبانی تنها به رشته پرورش اندام محدود نمی شود. ظاهرا مسابقات تنیس روی میز و چند رشته دیگر هم میزبانی اش تغییر کرده.ناصر پورعلی فرد با اشاره به این مطلب که این کار به مصلحت ورزش ایران بوده است، می گوید: «فدراسیون تابع سیاست های سازمان تربیت بدنی است و از اتفاق رخ داده نگران نیستیم. شاید این تصمیم به صلاح ورزش بوده است.»

این تعلیق در حالی صورت گرفت که همه کارها برای میزبانی مسابقات آسیایی تهران انجام شده و فرصت چندانی تا برگزاری این مسابقات نمانده بود.

اما پورعلی فرد هیچ اعتراضی نسبت به این مساله ندارد و سعی دارد با تمام توان ورزشکاران خود را به مسابقات آسیایی تایلند اعزام کند تا با نتیجه یی خوب بازگردند.