آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار کشور
۳

پس از پایان نمازجمعه انجام شد تشییع نمادین شهیده حجاب در خیابان های تهران

مراسم تشییع نمادین خانم محجبه مصری، دیروز بعد از اقامه نمازجمعه تهران و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد.

نمازگزاران تهرانی بعد از اقامه نماز شهادت مروه الشربینی به دست مدعیان دروغین حقوق بشر در آلمان را محکوم کردند. بنابراین گزارش در این مراسم نمازگزاران با سردادن شعارهایی چون «شهیده عفت و حجاب شهادتت مبارک، مرگ بر استکبار و الله اکبر... لااله الاالله» تابوت نمادین این شهیده را از دانشگاه تهران تا میدان فلسطین تشییع کردند.

همچنین نمازگزاران تصاویری از این شهیده والامقام حمل می کردند که در کنار آن مضمون قربانی حقوق بشر در سرزمین مدعیان آن، نوشته شده بود. همچنین در میدان فلسطین دو تن از دانشجویان مطالبی را به زبان های عربی و انگلیسی برای حاضران قرائت کردند.

در بخشی از متن عربی این بیانیه آمده است: مجامع بین المللی باید درباره این خشونت و جنایت نسبت به زن مسلمان، جامعه اسلامی، حقوق بشر و حقوق شهروندی فریاد اعتراض برآورند.

بنابراین گزارش در پایان این مراسم نیز بیانیه ای قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: بار دیگر استکبار جهانی دشمنی خود را با انسانیت و ارزش های فطری بی پرده به جهانیان اثبات و آزاداندیشان واقعی را با چهره کریه خود آشنا کرد و با دست نژادپرستی از خدا بی خبر، بانوی مسلمانی را فقط به جرم داشتن حجاب در دادگاه آلمان به خاک و خون کشید.

در این بیانیه از همه زنان آزاده جهان و به ویژه جهان اسلام خواسته شده است که در برابر این توطئه غرب ساکت ننشینند و از سران دولتهای اسلامی خواسته شده است که این جنایت را محکوم کنند.

در این بیانیه همچنین از قوه قضائیه و دادگاه های بین المللی درخواست شده است با رسیدگی عدالت جویانه خویش این موضوع را پیگیری کنند. در این بیانیه از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز خواسته شده است در روابط خود با این گونه کشورها تجدیدنظر کند.