آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: اقتدار نظام به اقتدار رهبری است

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید فرد یا افرادی موجب تضعیف اقتدار رهبر شوند گفت: اقتدار نظام و کشور به اقتدار رهبری است و باید این جایگاه حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله رضا استادی در خطبه های نمازجمعه این هفته قم که در شبستان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با اشاره به برخی کارها به عنوان مصداق بی تقوایی گفت: اختلاف به عنوان مسائلی است که زمینه گناه را ایجاد کرده و مانع پیشرفت کشور شده و به عنوان بی تقوایی به شمار می آید.

امام جمعه قم افزود: اختلاف در کشور موجب بهره برداری دشمن می شود و این برای کشور خطرناک است و دشمنان به اهداف خود می رسند.

آیت الله استادی گفت: هرکس با قدم، قلم و یا بیان خود موضع گیری هایی کند که موجب نگرانی مردم شود این خود نوعی بی تقوایی است و باید همگان کاری کنیم تا تصمیم گیری های ما به گونه ای نباشد که موجب تشدید اختلاف در میان مردم شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه اقتدار نظام به اقتدار رهبری است گفت: هرچه ابهت رهبر بیشتر باشد و جایگاه او قوی تر شود، اقتدار نظام نیز بیشتر می شود و این موضوع به نفع نظام و اسلام است.

وی گفت: اگر فرد یا گروهی کاری انجام دهند تا نهاد رهبری تضعیف شود، این به ضرر همگان بوده و بی تقوایی به حساب می آید.

امام جمعه قم تصریح کرد: کسانی که پشتیبان نظام هستند هرگز دست به چنین کاری نزده و به دنبال حفظ جایگاه رهبری هستند.

وی در ادامه به موضوع شایعه پراکنی اشاره کرد و گفت: رواج شایعه تنها به نفع دشمن است و متاسفانه در برخی از زمان ها مشاهده می شود دوستان نیز به ترویج شایعات می پردازند که این برای نظام مشکل آفرین است.

آیت الله استادی افزود: کسی که شایعه را می سازد، کسی که پخش می کند، کسی که می پذیرد و کسی که آن را ترتیب اثر می دهد فردی بی تقوا است.