آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

¤ به گفته وزیر بازرگانی به دلیل اجرایی نشدن تعهدهای مربوط به افزایش تعرفه فولاد این افزایش ابلاغ نشده است.

¤ ایمیدرو، بخش خصوصی و سازمان زمین شناسی در سال 87 حدود 102میلیارد تومان هزینه در بخش اکتشافات معدنی کشور انجام داده اند. به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حدود 60درصد این سرمایه گذاری بی سابقه توسط ایمیدرو انجام شده است.طی 6سال اخیر هزینه اکتشافات معدنی در کشور با رشدی 774 درصدی مواجه شده و حجم اکتشافات از 50هزارمتر در سال 1382، به 252 هزار متر در سال 1387 رسیده است.

¤ مدیرعامل بانک کشاورزی از واگذاری فرآیند تامین مالی خرید گندم و آرد در استان تهران به بانک کشاورزی برای اولین بار خبر داد.

¤ با آغاز جشنواره تابستان 88 ایرانسل و از تاریخ 20تیر تا 31 شهریور، طرح تشویقی جدید «شارژ شگفت انگیز» به مشترکین سیم کارت های اعتباری ایرانسل ارائه می شود.به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با راه اندازی این طرح تشویقی که برای نخستین بار در ایران، توسط ایرانسل دراختیار مشترکین تلفن همراه قرار می گیرد، کلیه مشترکین سیم کارت های اعتباری ایرانسل می توانند از 20 تیر تا 31 شهریور در مدت زمانی معین، بیش از میزان شارژ خریداری شده، مکالمه کرده و یا پیام کوتاه و پیام چندرسانه ای(MMS) ارسال کنند.

¤ در سه ماهه اول امسال صادرات و واردات کشور با احتساب میعانات گازی به ترتیب افزایش 13 و 35درصدی داشته اند اما از نظر ارزش دلاری به ترتیب با کاهش 19 و 10درصدی مواجه بوده اند.

¤ دبیر شورای هماهنگی کارفرمایان کشور تاکید کرد: کارفرما مسئول تامین امنیت آینده کارگر نیست.عباس وطن پرور در ارتباط با برخی اظهارنظرها درمورد بند (ز) ماده 21 قانون کار که مربوط به نحوه همکاری کارگر و کارفرما است و اخیرا بخشی تحت عنوان کم شدن تولید و یا نیاز به تغییرات ساختاری می تواند باعث شود تا کارفرما کارگر خود را اخراج کند، گفت: اساسا نگاه تشکل های کارگری چسباندن آینده کارگر به کارفرما است.