آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار خارجی
۱۶

76 شهید و 192 مجروح در انفجارهای عراق

انفجار بمب در پایتخت و مناطق شمالی و غربی عراق، دست کم 76شهید و 192 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، صبح روز پنجشنبه دو فرد ناشناس بمب های همراه خود را به فاصله چند دقیقه از هم در «تل عفر» منفجر کردند. این انفجارها جمعا 36کشته و 84 مجروح در میان مردم این شهر شمالی عراق برجای گذاشت که 12تن از آنها از عناصر امنیتی عراق بودند. به گفته منابع پزشکی عراق، حال تعداد زیادی از مجروحان حادثه وخیم است. «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق، به خانواده های قربانیان انفجارهای تل عفر تسلیت گفت.

شهر بغداد نیز طی 48 ساعت اخیر شاهد انفجارهای متعدد بود. وقوع دو انفجار در بازار شهرک «صدر» بغداد، شهادت شش غیرنظامی و جراحت 31تن دیگر را در پی داشت. دو بمب دست ساز نیز در منطقه «الکسره» واقع در شمال بغداد منفجر شد که به شهادت 9نفر و جراحت 35تن دیگر انجامید. انفجار یک بمب که در «الکراده» بغداد با هدف ترور رئیس کل بانک مرکزی عراق کار گذاشته شده بود، به مرگ دو تن از همراهانش انجامید.

در غرب عراق نیز شلیک دو موشک کاتیوشا در منطقه «الکرامه»، چهار شهید و 9زخمی برجای گذاشت. در ناآرامی های کرکوک و موصل هم، جمعا سه نفر شهید و همین تعداد مجروح شدند.

شهر موصل در واپسین ساعات روز چهارشنبه هم شاهد انفجار بمب و شهادت 16 غیرنظامی و جراحت 30 تن دیگر بود.

سایر رویدادها

¤ به گزارش واحد مرکزی خبر، مقامات استان بصره تلاش گسترده ای را برای جمع آوری بقایای تجهیزات نظامی آلوده به اورانیوم در این منطقه آغاز کردند.

¤ یونسکو با انتقاد شدید از آمریکا، نیروهای این کشور را مسئول خرابی شهر تاریخی بابل عراق دانست.