آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
اخبار خارجی
۱۶

اعتصاب و راهپیمایی کارگران در ایتالیا علیه دولت برلوسکنی

هزاران کارگر ایتالیایی روز جمعه در اعتراض به بدی معیشت و پایین بودن دستمزدها، اقدام به برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز در جزیره ساردنیا کردند.

به گزارش ایرنا، به دنبال فراخوان سندیکاهای کاری ایتالیا، برای اعتصاب عمومی هشت ساعته در بخش صنایع و خدمات جزیره ساردنیا، بیش از 20 هزار نفر به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند.

در این تظاهرات، کارکنان شرکت پتروشیمی بندر تورین با مسدود کردن بندر تجاری شهر، مانع ورود و خروج گردشگران به کشتی شدند که این امر سرگردانی و ابراز نارضایتی بسیاری از گردشگران را در پی داشت.

این در حالی است که سندیکاهای کاری ایتالیا، در اعتراض به تعطیلی سازمان های تولیدی و صنایع جزیره غربی ساردنیا، مرگ و میر ناشی از حوادث کاری، بیکاری و مهاجرت های جدید، افزایش فقر و حذف نظام آموزش کاری، اقدام به فراخوان کارگران برای اعتصاب هشت ساعته در روز جمعه کرده بودند.

در همین حال، دولت ایتالیا طی ماه های اخیر به خاطر پیامدهای ناشی از بحران جهانی و ناتوانی در رفع مشکلات معیشتی مردم، شاهد تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور بوده است.

بر پایه این گزارش، سندیکاهای کارگری کارخانه های خودرو سازی ایتالیا، در ماه گذشته، در اعتراض به تعطیلی احتمالی برخی کارخانه های گروه صنعتی فیات، تمامی کارگران این شرکت را در سراسر این کشور به برپایی تظاهرات فراخوانده بودند.