آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
شهرستان ها
۱۱

بازارچه صنایع دستی در کاشان احداث می شود

بازارچه صنایع دستی شهرستان کاشان با مساحت حدود یک هزار مترمربع در جنب کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر و در جوار برج و باروی 900 ساله دوران سلجوقی احداث می شود.

محسن عبداللهی، مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران افزود: فاز اول عملیات مرمت و بازسازی این مکان که قبلاکارگاه شعربافی بوده با پیگیری های متعدد و با اعتبار 400 میلیون تومان در قالب 12 اعتبارنامه (مرمت- تجهیزات و دکوراسیون) آغاز و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این بازارچه دارای 30 غرفه است که با سازه های سنتی احداث و در اختیار شاغلان در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار خواهد گرفت.

وی، اظهار داشت: شهرستان کاشان با پیشینه تمدن 8 هزار ساله خود از دیرباز در زمینه مخمل بافی، شعربافی، کاشی سازی و... و دیگر هنرهای سنتی شاخص بوده و در صنایع دستی پیش قراول شهرهای جهان بوده است که امیدواریم با بهره برداری از این بازارچه، گام بزرگی در زمینه اشتغال زایی و رونق حرف و صنایع دستی شهرستان برداریم.

عبدالهی یادآور شد: فاز اول احداث این بازارچه شامل مرمت بدنه ها، سقف طبق اسلوب های سنتی و عملیات رسمی بندی (از اصول اربعه معماری سنتی) سردرب دو غرفه ورودی، ازاره سازی، کاشی کاری و آجرکاری دیواره ها و پایه های پائینی، بدنه سازی راهرو ورودی، ایزوگام سقف، اجرای نورگیرهای سقف به تعداد

14 نورگیر فلزی به شکل کلاه فرنگی، درب های بازارچه با طرح های گره چینی با اسلوب سنتی و کف فرش آجر و سنگ با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی درحال انجام است.

وی از اشتغال زایی حدود 100 نفر در این بازارچه خبر داد و افزود: فاز اول احداث آن حداکثر تا پایان تیرماه به اتمام رسیده و آماده بهره برداری خواهد شد.