آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
شهرستان ها
۱۱

اختصاص 92 میلیارد تومان به اجرای طرح های آمایش استانی در همدان

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون بیش از 92 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آمایش استانی تخصیص یافته است.

مسعود اقلامی: در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: از 68 طرح آمایش معرفی شده به بانک ها 56 طرح مصوب شده و به 47 طرح اعتبار مورد نیاز تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: تاکنون 119 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان طرح های کوچک زودبازده استان اختصاص پیدا کرده که این مبلغ برای 30 هزار طرح پیش بینی شده است.

در این جلسه کریم مطهری رئیس سازمان فنی و حرفه ای استان همدان گفت: سال گذشته قریب به 50 هزار نفر دوره در مراکز فنی و حرفه ای استان آموزش دیده اند که بدین ترتیب برنامه های پیش بینی شده، 113 درصد تحقق داشته است.

وی افزود: 56 درصد آموزش دیدگان فوق را بانوان تشکیل می دهند.

مطهری خاطرنشان کرد: در قالب بنگاه های زودبازده تاکنون 778 طرح فنی و حرفه ای به بانک ها معرفی شده اند که 466 مورد آن تایید شده است.

وی ادامه داد: از مجموع طرح های فوق 359 طرح با 18 میلیارد تومان اعتبار عقد قرارداد شده اند که در این راستا 2 هزار و 632 نفر اشتغال زایی پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: در بازرسی های صورت گرفته از بنگاه های زودبازده 32 طرح غیرفعال بودند که بیشترین آنها مربوط به شهرستان اسدآباد است.

وی گفت: با اجرای طرحی قرار است افراد دارای مدارک دانشگاهی فاقد کار با ارائه دانش نظری و عملی خود برای ایجاد کارهای مولد در بنگاه های کوچک آماده شوند.

در پایان این جلسه از خانم سهیلاجعفری به عنوان زن کارآفرین سرپرست خانوار و نمونه در کشور تقدیر شد.