آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
حوادث
۱۵

قفل تعطیلی بر 20 کارگاه قلمزنی در اصفهان

20 صنعتگر اصفهانی کارگاه قلمزنی خود را به دلیل شرایط نامناسب کارگاهی و نبود امکانات مناسب کار تعطیل کردند.

احمد ادیب معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دراین باره افزود: صنعتگران مجموعه تجاری خیابان کاوه اصفهان پیش از این در کاروانسرای تحدید در دروازه دولت مستقر بودند.

وی خاطر نشان کرد: با تخریب کاروانسرای تحدید در دروازه دولت اصفهان و تبدیل این کاروانسرا به برج جهان نما، صنعتگران قلمزن مستقر در این کاروانسرا توسط شهرداری به صورت موقت به یک مجموعه تجاری در خیابان کاوه منتقل شدند.

ادیب با اشاره به امکانات نامناسب فضای موجود افزود: این مکان که فضای فروشگاهی است مناسب فضای کارگاهی نیست و از نظر بهداشت و شرایط محیط کار، هنرمندان قلمزن را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: از 80 کارگاه قلمزن که در این مکان فعالیت می کردند هم اکنون 20 صنعتگر کارگاه خود را تعطیل کردند و در حال حاضر 60 کارگاه در حال فعالیت می باشند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: انتقال صنف قلمزن به خیابان کاوه باعث دور شدن از مرکز شهر و مرکز گردشگری شهر اصفهان شده و مانع از دسترسی گردشگر به این رشته صنعتی جهت آشنایی با رشته قلمزنی در کارگاه ها شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از روند تعطیلی، کارگاه های قلمزنی باید یا به مکان مناسب تری منتقل شوند و یا با تجهیز کارگاه ها از تعطیل شدن آن جلوگیری شود.