آرشیو شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۰۷
حوادث
۱۵

10 سال دیگر خواهید فهمید

«چری اریسون» ثروتمندترین زن در سرزمین های اشغالی در یک گفت وگویی با شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت: هیچکس نمی داند که من از کجا آمده ام، بعد از 10 سال خواهید فهمید.

به گزارش شیعه نیوز، این میلیاردر 50 ساله صهیونیست نه تنها در سرزمینهای اشغالی، بلکه ثروتمندترین زن خاورمیانه به شمار می رود. وی صاحب بزرگترین کشتی گردشگری در جهان و بانک کارگران (دومین بانک بزرگ اسرائیلی) است و در زمینه برج سازی نیز فعالیت گسترده ای دارد. او امسال در فهرست ثروتمندترین افراد جهان که توسط مجله «فوربیس» منتشر می شود، با چهار میلیارد دلار سرمایه، رتبه 256 را به خود اختصاص داد. او سال گذشته پنج میلیارد و دویست میلیون دلار سرمایه داشت و در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیارد آن را از دست داد.

او در صحبتهایش ادعا کرد: از دوران نوجوانیم همواره ندایی از آسمان مرا صدا می کرد و گاهی نیز به صورت نامه در خوابم می آمد و اخبار و اطلاعاتی در مورد آنچه قرار است رخ دهد، به من ابلاغ می شد. برای مثال در سال 2004 میلادی، می دانستم که قرار است زلزله و طوفان سونامی در اقیانوس آرام و سواحل اندونزی رخ دهد. من همچنین می دانستم که قرار است در ایالت کاترینای آمریکا طوفانی عظیم بیاید. من از وقوع بحران جهانی اقتصاد نیز باخبر بودم.

مجری این برنامه تلویزیونی از «اریسون» پرسید: اگر از وقوع این حوادث اطلاع داشتی، پس چرا همگان را از آن با خبر نکردی. او پاسخ داد: خداوند این نعمت را به من داد تا دست به عمل خیر بزنم، نه اینکه موجب سودآوری و بهره مند شدن دیگران بشوم. البته من می دانستم که این حوادث قرار است اتفاق بیفتد، اما از زمان دقیق وقوع آن اطلاعی نداشتم.

گفتنی است همسر این زن سال گذشته به اتهام رفتارهای غیراخلاقی توسط یک دادگاه صهیونیستی محاکمه شد.