آرشیو دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸، شماره ۶۷۵۰
ورزشی
۱۹

محمد بنا: در کشتی فرنگی به دنبال تلفیق هستیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان با بیان اینکه در کنار مسابقات قهرمانی جهان، کادر فنی برنامه های خود را برای حضوری پرقدرت در بازی های کشورهای اسلامی پیگیری می کند، گفت: بازی های کشورهای اسلامی از جمله مسابقات مهم پیش روی ما است که به هیچ وجه نمی توانیم آن را دستکم بگیریم. محمد بنا اظهارکرد: برای مسابقات بازی های کشورهای اسلامی به دنبال تلفیق یک تیم جوان و با تجربه هستم به طوری که در این مسابقات تعدادی از جوانان را در کنار با تجربه ها قرار می دهیم تا در قالب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این مسابقات شرکت کنند. هرچند نزدیکی این مسابقات با رقابت های قهرمانی جهانی دانمارک کار ما را تا حدودی دشوار کرده است اما، مطمئنا به گونه ای برنامه های خود را پیش می بریم که تیم خوبی را در این بازی ها شرکت دهیم. وی با اشاره به حضور مجدد سامان طهماسبی و جاسم امیری در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان افزود: برگشت دوباره این دو نفر به دنیای کشتی فرنگی برای من یک آرزوی بزرگ به حساب می آید. هدف اصلی من این است که دوباره تمامی نفرات خوب را در تیم ملی جمع کنم چراکه برنامه نهایی ما فقط معطوف به مسابقات جهانی دانمارک و یا بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نیست. بازی های آسیایی چین و المپیک لندن دورنمای بزرگ ما است که می خواهیم با قدرت در آنها حضور پیدا کنیم. من نیز برای حرکت در این مسیر به کشتی گیرانی مثل امیری و طهماسبی که سرمایه های اصلی کشتی ایران هستند نیاز دارم. بنا در ادامه تصریح کرد: از امیری خواسته ام تا برای من گواهی پزشک بیاورد که تائید می کند وی بهبودی کامل خود را به دست آورده است. طهماسبی نیز از چند هفته پیش مجددا به روی تشک رفته است و این خبر خوبی برای من بوده است.

این دو نفر شاید به مسابقات جهانی دانمارک نرسند ولی همین که دوباره آنها را به کشتی فرنگی باز گردانم فکر می کنم کار بزرگی را انجام داده ام.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان با بیان اینکه مجموع کسانی که در تورنمنت های آذربایجان و اوکراین عملکرد بهتری را داشته اند به تورنمنت پیت لانسکی لهستان اعزام می شوند گفت: زمان مناسبی که بین تورنمنت لهستان و مسابقات جهانی دانمارک وجود دارد به ما این امکان را خواهد داد تا بهترین نفرات را از مجموع این تورنمنت ها انتخاب کنیم.