آرشیو یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۶۷۵۵
شهرستان ها
۱۶

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد: استعدادیابی 66 درصد از خانواده های مددجوی کمیته امداد برای ایجاد اشتغال

مشهد - خبرنگار رسالت:

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از استعدادیابی 66 درصد از خانواده های مددجوی کمیته امداد جهت ایجاد اشتغال آنان خبر داد.

محمد علی اکبریانی با اعلام اینکه در اجرای طرح استعدادیابی، تمام خانواده های تحت حمایت پالایش می شوند گفت: در حال حاضر جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان بیش از 66 درصد آنان استعدادیابی شدند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح هم اکنون نیز جهت توانمند سازی، اشتغال و خودکفایی دیگر مددجویان ادامه دارد گفت: در این طرح چنانچه خانواده ها مستعد اشتغال باشند این نهاد با پرداخت وام و ایجاد اشتغال به سمت توانمندسازی و خروج آنها از جمع مستمری بگیران اقدام خواهد کرد.

اکبریانی با اعلام اینکه این طرح از ابتدای سال جاری با الهام از فرامین مقام معظم رهبری و در راستای کاهش فقر و عائله مستمری بگیر دولت و کمیته امداد در حال اجراست گفت: توانمندسازی و افزایش توان اقتصادی و اجتماعی خانواده ها و خارج شدن مددجویان از حمایت و کاهش مستمری بگیران از دیگر اهداف اجرایی این طرح است.

وی با بیان اینکه 30 کارشناس کمیته امداد با حضور در محل زندگی محرومین واطلاع رسانی چهره به چهره آنان نسبت به تکمیل فرم ها و سپس به جمع بندی آن در نرم افزار اقدام می کنند گفت: این نهاد در اولین مرحله از محل صندوق اشتغال امداد و سایر منابع برای خانوارهای دارای استعداد و توان فنی که فاقد سرمایه هستند تسهیلات فراهم می کند.

اکبریانی خاطر نشان کرد: کارشناسان این نهاد همچنین برای مددجویانی که فاقد مهارت هستند جهت ایجاد مهارت آنان طرح های حرفه آموزی و آموزش فنی و حرفه ای را اجرا می کنند و سپس با پرداخت تسهیلات برای آنان شغل ایجاد می کنند.

وی همچنین افزود: خانواده هایی که فاقد مهارت بوده و همچنین تمایل به ایجاد اشتغال نداشته باشند توسط کارشناسان امداد، مشاوره های شغلی می شوند وسپس جهت اشتغال آنان اقدام می شود.