آرشیو یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۶۷۵۵
شهرستان ها
۱۶

فرماندار شهرستان شهر کرد: بیش از 270 میلیارد ریال اعتبار به شهر کرد اختصاص یافت

شهر کرد- خبرنگار رسالت:

فرماندار شهرستان شهر کرد در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان گفت: بیش از 270 میلیارد ریال اعتبار در قالب 370پروژه به شهرستان اختصاص یافته است.

سید سعید زمانیان افزود: همه دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به پیگیری طرح های عمرانی و مخصوصا پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان هستند و می بایست اعتبارات باقیمانده از سال گذشته که تا پایان تیر ماه مهلت دارند را به صورت کامل جذب نمایند و یک ریال هم نباید برگشت بخورد.

وی گفت: در سال گذشته نیز برای 536 پروژه عمرانی اعتبارات ویژه ای اختصاص یافت که موفق شدیم 206 پروژه را به مرحله بهره برداری برسانیم که بهره برداری از این تعداد پروژه در شهرستان نمونه است.

سید سعید زمانیان تصریح کرد: توازن منطقه ای برای شهرستان شهر کرد نیز می بایست لحاظ شود و بسیاری ازروستاهای شهرستان که واقعا محروم هستند می بایست از اعتبارات مناطق محروم استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای بهسازی روستاها نیاز است که اعتبارات ویژه ای اختصاص یابد تا مشکل روستاهای ما یک بار برای همیشه برطرف شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد همچنین در کار گروه فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: عدم اطلاعات و آگاهی عمومی از عواملی است که فرهنگ عمومی ارتقا نداشته است.

زمانیان افزود: اصلاح الگوی مصرف یک موضوع فرهنگی است و می بایست فرهنگ الگوی مصرف را اصلاح کرد.

وی گفت: رسانه ها و مخصوصا رسانه ملی نقش تاثیرگذاری در ارتقای فرهنگ عمومی برای اصلاح الگوی مصرف دارند که می بایست با تولید برنامه های متنوع در این زمینه نقش آفرینی کند.

فرماندار شهر کرد تصریح کرد: استفاده از شیوه های صحیح تبلیغاتی، تولید فیلم، تئاتر، داستان و شعر، برگزاری مسابقات فرهنگی درزمینه اصلاح مصرف و انجام تحقیقات و پژوهش ها می تواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.