آرشیو یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۴۸
استان ها
۲۴

تشکیل تیم کارشناسی بررسی زیان های ناشی از گردو غبار بر تولید نفت

اهواز – خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل یک تیم کارشناسی برای بررسی زیان های ناشی از پدیده گرد و غبار بر تولید نفت و نیروی انسانی خبر داد.

سیف ا... جشن ساز در حاشیه نشست سالانه مجمع شرکت های تابع مناطق نفت خیز جنوب در اهواز افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم بر عملیات تولید نفت و ضرورت استمرار آن، تسری تعطیلات مرتبط با آلودگی جوی به واحد های عملیاتی نفت امکان پذیر نیست. وی افزود: فرآیند تولید در صنعت نفت به ویژه در بخش های بالادستی به گونه ای است که حضور نیروی انسانی در فضای باز را الزامی می سازد و این موضوع با توجه به توصیه سازمان های مرتبط با بهداشت و سلامت مبنی بر عدم تردد در هوای آزاد در مواقع بروز پدیده گرد و غبار، سختی کار در مناطق عملیاتی تولید نفت و گاز را دو چندان می سازد.

وی در خصوص وضعیت فراگیری پدیده گرد و غبار در مناطق نفت خیز اظهار کرد: به منظور صیانت از سلامتی نیروی انسانی درگیر با عملیات تولید، مقرر شده است ضمن تجهیز مراکز بهداشت و درمان موجود در نزدیکی تاسیسات، اکیپ های سیار مجهز به کادر درمانی و تجهیزات پزشکی نیز در هنگام آلودگی هوا، به صورت آماده باش در دسترس کارکنان عملیاتی مستقر روی دکل های حفاری و تاسیسات نفت و گاز باشد.

جشن ساز با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان هوا شناسی در سال گذشته، ناحیه جنوب غربی کشور شاهد افزون بر یکصد روز گرد و غبار بود و پیش بینی می شود در سال جاری نیز این میزان افزایش داشته باشد، بیان کرد: با توجه به تاثیر نامطلوب این پدیده بر نیروی انسانی به ویژه کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی و همچنین تاثیر آن بر عملکرد دستگاه ها و تجهیزات حفاری، فرآورش و انتقال نفت و گاز تشکیل یک گروه کارشناسی یک ضرورت است.

وی گفت: این گروه متشکل از متخصصان واحد های عملیاتی، فنی و منابع انسانی با همکاری مراکز دانشگاهی است که برای بررسی خسارات و زیان های وارد آمده و همچنین ارائه راهکار های مقابله با آن اقدام خواهند کرد.