آرشیو چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۶
اخبار اقتصادی
۴

امروز آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است عرب مازار: دریافت 40 درصد مالیات اصناف نقد بقیه اقساط

رئیس کل سازمان امور مالیاتی آخرین مهلت دریافت اظهارنامه مالیاتی را امروز اعلام کرد و از صاحبان مشاغل خواست با ارائه به موقع اظهارنامه مشمول جریمه های دیرکرد نشوند.

علی اکبر عرب مازار برخورداری از معافیت های مالیاتی پایه به میزان نزدیک به 3 میلیون تومان از درآمد (عملکرد سال 1387) پرداخت بخشی از مالیات ابرازی به صورت اقساط، بهره مندی از تسهیلات بخشودگی جرائم و بهره مندی از تسهیلات توافق با مجامع صنفی از مزایای ارائه اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی (تا 31 تیرماه) اعلام کرد.

وی گفت: اگر اظهارنامه های مالیاتی به موقع به سازمان امور مالیاتی ارائه نشود، درآمد مشمول مالیات به روش علی الراس تعیین و علاوه بر محرومیت مودی از تسهیلات و معافیت های پیش بینی شده، جریمه دیرکرد نیز تعلق می گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به تجارب سال های گذشته گفت: معمولابیشترین مراجعه برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی در روزهای پایانی، صورت می گیرد و به همین دلیل سازمان مالیاتی به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مودیان و سهولت ارائه اظهارنامه مالیاتی علاوه بر افزایش ساعت کار ادارات مالیاتی تا ساعت 20، با بانک ملی نیز توافق شده است، ساعت کار شعب را افزایش دهد.

عرب مازار گفت: قرار شد برای اصناف 40 درصد مالیات آنها به صورت نقد و بقیه به صورت اقساط تا آذرماه دریافت شود.