آرشیو شنبه ۳ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۵۹
شهرستان ها
۱۶

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل خبر داد: صدور 60 موافقت اصولی پرورش دام و طیور در اردبیل

اردبیل-خبرنگاررسالت:

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل گفت: از اول امسال تاکنون برای رونق بخشی و توسعه دامپروری بیش از 60 مورد موافقت اصولی پرورش دام و طیور در استان اردبیل صادر شده است. معرفت آذری در جلسه کمیسیون صدور موافقت اصولی دامپروری در اردبیل اظهار داشت: با صدور این تعداد مجوز اصولی به نظر می رسد ظرفیت تولید محصولات دامی و فرآورده های آن افزایش چشمگیری یابد.

وی گفت: در این مدت 26 فقره موافقت اصولی پرواربندی بره، گوساله و گاو شیری صادر شده است. آذری ظرفیت این تعداد پرورش دام را 6 هزار و 515 راس عنوان کرد و افزود: از اول امسال مجوز 22 فقره پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 465 هزار قطعه و دو فقره بوقلمون گوشتی با ظرفیت 10 هزار قطعه صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل در خصوص صدور مجوز دام برای راه اندازی مرکز پرواربندی شترمرغ گفت: با رونق گرفتن مصرف گوشت شترمرغ در کشور و خارج از کشور اخیرا دو موافقت اصولی پرورش و پرواربندی شترمرغ با ظرفیت 200 قطعه صادر شده است. وی از صدور مجوز برای اولین بار برای پرورش اسب در استان خبر داد و افزود: مجوز سه فقره پرورش اسب با ظرفیت 40 راس صادر شده تا زمینه پرورش و صادرات آنها فراهم شود.آذری به مجوز راه اندازی 5 مرکز و میدان عرضه دام و جمع آوری شیر اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد پروانه های تاسیس صادره 10 مورد و پروانه های بهره برداری صادره 175 مورد بوده است.