آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار کشور
۳

معاون دومای روسیه: آمریکا در انقلاب مخملی ایران شکست خورد

معاون دومای روسیه بر توقف سیاست خصمانه و تهدیدآمیز واشنگتن علیه تهران تاکید کرد وگفت: آمریکا امنیت جهانی را به مخاطره انداخته است.

«ولادیمیر ژیرینفسکی» در گفت وگو با ایرنا در مسکو سخنان اخیر «اوباما» مبنی بر تهدید بودن ایران را یک اشتباه دانست و گفت: ایران یک کشور آزاد و دموکراتیک است و چنین کشوری هیچ کشور دیگری را تهدید نمی کند.

وی گفت: اوباما در قبال ایران سیاست اشتباهی در پیش گرفته که همانند سیاست بوش راه به جایی نخواهد برد.

ژیرینفسکی، آمریکا را محرک آشوب های ایران دانسته و گفت: اما طرح انقلاب رنگی آنها در ایران با هوشیاری این کشور شکست خورد.

رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه اتهامات آمریکا علیه ایران را بی اساس دانسته و گفت: این آمریکا است که با ادامه سیاست اشغالگرانه خود در نقاط مختلف جهان، امنیت جهانی را تهدید می کند.

این سیاستمدار روس گفت: آمریکا در چند دهه اخیر چندین کشور را اشغال کرده که از آن جمله ویتنام، عراق و افغانستان است و صدها هزار نفر قربانی این سیاست خصمانه دولت های آمریکا شده اند.

معاون دومای روسیه با تاکید بر حفظ موضع دوستانه فدراسیون روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: روسیه به هیچ وجه در ائتلاف سیاسی که اوباما در صدد ایجاد آن علیه ایران است شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: ما به توسعه روابط با ایران ادامه خواهیم داد و همکاری های دوجانبه را با توجه به ظرفیت عظیم همکاری ها از جمله در زمینه های سیاسی و اقتصادی و انرژی گسترش خواهیم داد.