آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار کشور
۱۴

آیت الله نمازی: طرح رفراندوم خاتمی بی ارزش و فاقد جایگاه قانونی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طرح انجام رفراندوم از سوی سید محمد خاتمی بی ارزش بوده و از جایگاه قانونی برخوردار نیست.

آیت الله عبدالنبی نمازی در گفت وگو با فارس در قم با اشاره ارائه طرح رفراندوم از سوی خاتمی در سخنانی اظهار داشت: این حرف ها هیچ گونه اهمیتی ندارد و باعث ایجاد چالش در جامعه می شود.

وی افزود: برخی افراد با مطرح کردن این موضوعات بی ارزش موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد کشمش های کلامی و لفظی در فضای جامعه می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطرح کردن بحث رفراندوم از سوی خاتمی موجب اتلاف سرمایه های معنوی می شود، خاطرنشان کرد: این گونه بحث ها افکار عمومی را مشغول کرده و جز اینکه مسائل مهم اجتماعی را منحرف کند تاثیر دیگری ندارد.

امام جمعه کاشان ادامه داد: مطرح شدن این بحث موجب اتلاف منابع و ضایع کردن سرمایه های کشور می شود و جز ایجاد پیامد های منفی ارزش دیگری ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اصلاح الگوی مصرف ابراز داشت: مقام معظم رهبری تاکید بر الگوی صحیح مصرف دارند و منظور ایشان از این بحث تنها مصارف مادی نیست بلکه باید استفاده از زمان و دیگر مسائل را هم مد نظر قرار داد.

آیت الله نمازی در ادامه تصریح کرد: مطرح کردن این گونه بحث ها وقت همه را می گیرد و موجب لطمه زدن به موضوع اصلاح الگوی مصرف می شود.

وی تذکر و نصیحت به افرادی که این طرح ها را به وجود می آورند بی تاثیر دانست و گفت: آنهایی که این مسائل را قبول دارند و در گسترش آن تلاش می کنند هیچ گونه تذکراتی را نمی پذیرند و به کار خود ادامه می دهند که قطعا ضررکار خود را هم خواهند دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح شدن بحث رفراندوم را بی اعتبار خواند و یادآور شد: مطرح شدن طرح رفراندوم از سوی خاتمی هیچ جایگاه و اعتبار قانونی و سیاسی ندارد و بهتر است به جای پرداختن به این بحث ها به موضوعات مهم تر در کشور توجه داشت.