آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار ورزشی
۱۳

ژاپن میزبان نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ مردان آسیا والیبال ایران می تواند سهمیه بگیرد

با درج برگزاری رقابت های جایزه بزرگ مردان (گرندپری) در تقویم فدراسیون جهانی والیبال این رقابت ها برای نخستین بار در رده مردان در آذرماه امسال و به میزبانی ژاپن برگزار می شود.

رقابت های گرندپری که پیش از این تنها در رده زنان برگزار می شد و ایران با اعزام فرهاد شاهمیری، داور بین المللی خود در برگزاری هرچه بهتر آن نقش داشت، از این پس در رده مردان نیز برگزار می شود.

سهمیه آسیا از حضور در این رقابت ها، از گروه H مقدماتی قهرمانی جهان دو تیم است. بنابراین ایران در صورت کسب مقام نخست یا دوم پس از ژاپن می تواند جواز حضور در این رقابت ها را بدست آورد.

تیم ملی والیبال ایران در صورت کسب یکی از این عناوین علاوه بر مسجل کردن حضورش در مسابقات جایزه بزرگ (آذرماه 88) یکی از تیم های راه یافته از گروهش به مسابقات قهرمانی جهانی در سال 2010 ایتالیا خواهد بود.

تیم ملی والیبال ایران ساعت سه بامداد امروز (یکشنبه) برای برگزاری اردوی 10 روزه عازم صربستان و پس از آن برای برگزاری چند دیدار تدارکاتی به چین سفر می کند.

رقابت های مقدماتی قهرمانی مردان جهان طی روزهای ششم تا هشتم شهریور در شهر ناگویای ژاپن برگزار می شود. تیم های ایران، ژاپن، کره جنوبی و قزاقستان در این مسابقات شرکت می کنند.