آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار خارجی
۱۶

مقام افغان: استقرار دموکراسی در افغانستان دروغ بزرگ غربی هاست

یک سیاستمدار و نماینده سابق مجلس افغانستان تصریح کرد، استقرار دموکراسی در این کشور، دروغ بزرگ غرب است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «گاردین»، «ملالی جویا»، از اعضای سابق پارلمان افغانستان، طی مقاله ای با عنوان «دروغ بزرگ افغانستان» ضمن دروغ خواندن شعار غربی ها مبنی بر استقرار دموکراسی در افغانستان، نوشت، جنگ سالاران فاسد افغانستان با حمایت همین اشغالگران ناتو، اقدامات وحشیانه خود را ادامه می دهند. وی سپس با اشاره به کشته شدن بیش از 954 نفر در مقرهای پلیس افغانستان نوشت: بررسی ها در خصوص این افراد که از سال 1990 تاکنون کشته شده اند به هیچ نتیجه ای نرسیده است؛ آنها در واقع قربانیان سیاست های نادرستی هستند که کشورهای عضو ناتو به رهبری دولت آمریکا در افغانستان اجرا کرده اند.

این سیاستمدار زن افغانی با اعلام اینکه «حرکت در جهت منافع راهبردی آمریکا در منطقه» تنها دستاورد اشغال «وحشیانه» افغانستان بود افزود: هیچ تفاوتی بین سیاست های «جرج بوش» و «باراک اوباما» (روسای جمهور سابق و فعلی آمریکا) در افغانستان مشاهده نمی شود.

«ملالی جویا» در پایان نوشت: گفته می شود اگر نیروهای نظامی خارجی از افغانستان خارج شوند، این کشور به ورطه جنگ داخلی می افتد، اما سوال من این است که آیا در حال حاضر در افغانستان جنگ داخلی و وضعیت فاجعه بار حاکم نیست؟ هر قدر اشغالگری خارجی در افغانستان ادامه پیدا کند، جنگ داخلی این کشور طولانی تر و بدتر خواهد شد. مردم افغانستان خواهان صلح هستند. تاریخ به ما می آموزد که مردم افغانستان همواره مخالف اشغالگری و تسلط خارجی بر کشورشان بوده اند.