آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار خارجی
۱۶

لوموند: پاکستان در مورد ادامه عملیات مردد است بروز شکاف در جبهه ضد طالبان واشنگتن - اسلام آباد

فرستاده ویژه آلمان به پاکستان و افغانستان، سیاست آمریکا در پاکستان را نابود کننده روند مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

به گزارش «دیلی تایمز»، «برند موتزلبرگ»، فرستاده ویژه آلمان به پاکستان و افغانستان روز جمعه ضمن مخالفت شدید با حملات موشکی آمریکا به خاک پاکستان که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی شده است تاکید کرد: چنین حملاتی تلاش برای مبارزه با تروریسم را نابود کرده و برخلاف حق حاکمیت پاکستان است.

وی ضمن اعلام اینکه «جامعه بین الملل نیز تلاش زیادی برای مبارزه با تروریسم در پاکستان انجام نداده است» افزود: پاکستان با برقراری ثبات و امنیت در دره سوات است که می تواند با تروریسم مبارزه کند. اظهارات این مقام آلمانی در محکومیت حملات موشکی آمریکا در حالی صورت می گیرد که اسلام آباد تحت فشارهای شدید آمریکا برای سرکوب آنچه «تروریستهای طالبان» نامیده می شود قرار دارد. آمریکا بارها این کشور را به کم کاری در مبارزه با تروریسم محکوم کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه «لوموند» نیز در شماره دیروز خود در اینترنت، عملیات نظامی پاکستان در دره سوات را به تلاش های به گل نشسته تشبیه کرد و نوشت: «با اینکه حملات نظامی ارتش پاکستان به دره سوات موفقیت آمیز می نمود اما مدتی است جهشی دیده نمی شود، لذا به نظر می رسد هدف عملیات نظامی، که دستگیری و یا کشتن «بیت الله محسود» رهبر طالبان پاکستان عنوان می شد، کاملادر گل فرو رفته باشد.» این روزنامه سپس به سفر روز چهارشنبه «ریچارد هالبروک» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان اشاره کرد و نوشت: هالبروک در 22 ژوئیه در فضایی بسیار افسرده و سرد که در آن خوش بینی چندانی وجود نداشت، وارد اسلام آباد شد.