آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
شهرستان ها
۱۱

قائم مقام سازمان: بازسازی سازمان اوقاف و امور خیریه ضروری است

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بازسازی سازمان اوقاف و امور خیریه ضروری است.

محمود ساجدی فر در مراسم افتتاح ساختمان جدید این سازمان در همدان افزود: با توجه به اهمیت وظایف و ماموریتهایی که به سازمان اوقاف و امور خیریه محول شده، باید در راستای بازسازی و کیفیت بخشی به کار نیروهای شاغل در آن، برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر کمترین نیرو و کادر اجرایی و با سطح پایین سواد در سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از کوچکترین سازمانهای کشور مشغول به کار هستند.

وی فرهنگ وقف را بستر و زمینه ای برای نشر معارف دینی در جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: در این راستا لازم است که مسئولان ذی ربط وظایف محوله را به درستی و به بهترین شکل ممکن انجام بدهند.

ساجدی فر ادامه داد: به لحاظ درآمدزایی موقوفات، قبلافرهنگ نادرستی در جامعه رواج یافته بود و عواید آنها در جاهای مختلف صرف می شد در حالی که عواید حاصل از وقف باید در راه هدف معین شده توسط واقف خرج شود.

وی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید ارزش مدار، مردمی، کارآمد، پاسخگو و امین موقوفات و حافظ اموال مردم باشد تا منویات و سخنان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در این رابطه، جامه عمل بپوشد.

قائم مقام اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به افتتاح ساختمان جدید اداره کل اوقاف وامور خیریه استان همدان، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان به علت نداشتن ساختمان اداری ناچار از مکان موقوفه ای استفاده می کرد که این امر باعث عدم اجرای نیات واقف شده بود.

وی افزود: ساختمان فعلی نیز استیجاری و موقت است و لازم است با برنامه ریزی و همت مسئولان ساختمان مستقلی برای این اداره کل ساخته شود تا بدهکار هیچ موقوفه ای نباشد.