آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
شهرستان ها
۱۱

رئیس سازمان آموزش و پرورش خوزستان خبر داد: اجرای طرح کنکور همگانی در مراکز پیش دانشگاهی خوزستان

رئیس سازمان آموزش و پرورش خوزستان در اجلاس مدیران آموزشگاه های علمی آزاد گفت: در سال تحصیلی 89-88 طرح کنکور همگانی برای دانش آموزان سال سوم متوسطه و مراکز پیش دانشگاهی در سراسر استان خوزستان به مرحله اجرا درمی آید.

«غلامحسین درآسیابی» با اعلام این خبر گفت: طرح کنکور سراسری همگانی مطابق نیازسنجی های علمی و با توجه به شرایط بومی و محلی تدوین شده است.

وی افزود: این طرح برای نخستین بار در استان خوزستان به مرحله اجرا درمی آید و هدف از اجرای آن بهره گیری از قابلیت های موجود و جلب مشارکت آموزشگاه های علمی در راستای ارتقاء جایگاه کنکور سراسری است.

«درآسیابی» با اشاره به بهبود وضعیت حوزه های برگزاری کنکور در استان خوزستان گفت: سازمان آموزش و پرورش استان نسبت به تجهیز حوزه های برگزاری کنکور سراسری از لحاظ سرمایشی، سیستم نور و صندلی اقدامات وسیعی انجام داده است اما در بخش نرم افزاری هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده که نمونه آن را می توان به نامناسب بودن جایگاه استان در کنکور سراسری اشاره کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح کنکور همگانی تصریح کرد: بهبود وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و به دنبال آن ارتقاء جایگاه استان خوزستان در کنکور سراسری در دو بخش افزایش اطلاعات علمی و ارتقاء مهارت های مورد نیاز استان از مهمترین اهداف طرح است.

وی همچنین تداوم حمایت های لازم را در ارائه برنامه های مفید و اثربخشی از طرف آموزشگاه های علمی در زمینه های مختلف مشاوره ای علمی و آزمون ها را ضروری برشمرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش خوزستان گفت: مهمترین انتظارات سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان از اجرای این طرح افزایش تعداد قبول شدگان در کنکور سراسری، افزایش تعداد رتبه های زیر 1000 و افزایش تعداد قبول شدگان در دانشگاه های دولتی است.