آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
شهرستان ها
۱۱

احداث 32 مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم خراسان رضوی

در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی احداث 32 باب مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم استان و در مقاطع راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه ای و کار دانش به تصویب رسید.

قهرمان رشید معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: مدارس شبانه روزی منافع فراوانی برای اقشار محروم و مناطق کم برخوردار در پی داشته است.

وی مدارس شبانه روزی را زمینه مناسبی برای آموزش مهارت های زندگی و تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان خواند و افزود: توسعه و گسترش مدارس شبانه روزی با رعایت استانداردهای موجود مورد تاکید و توجه می باشد.

رشید با اشاره به فعالیت 297 مدرسه شبانه روزی با ظرفیت 51 هزار و 679 دانش آموز در خراسان رضوی گفت: این گونه مدارس با هدف برقراری عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای دانش آموزان محروم، شناسایی، جذب و تثبیت نخبگان روستایی و ظرفیت سازی مدرسه زندگی، احداث شد که توفیقات خوبی در این حوزه ها بدست آمده است.

گفتنی است براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی 14مدرسه شبانه روزی دخترانه و 18 مدرسه شبانه روزی پسرانه با ظرفیت 2700 دانش آموز در سال تحصیلی 89-88 در استان احداث خواهد شد.