آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
حوادث
۱۵

دکتر باقری لنکرانی: مشکل خاصی در شبکه توزیع آب آشامیدنی تهران وجود ندارد

دکتر لنکرانی،با بیان این که آنچه در شبکه توزیع آب آشامیدنی تهران و همه شهرها قرار می گیرد پس از کنترل کیفی است که توامان توسط وزارت بهداشت و نیرو انجام می شود، افزود: آب آشامیدنی مرتبا به دقت رصد و پیگیری می شود؛ از این رو می توان اعلام کرد که مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

دکترکامران باقری لنکرانی، با بیان این مطلب افزود: اما در عین حال با شروع فصل تابستان مراقبت های آب آشامیدنی به علت افزایش خطر انتقال عفونت های منتقله از آب بیشتر می شود.

به گزارش ایسنا، با تاکید مجدد بر تشدید مراقبت های بهداشتی و افزایش میزان آزمایش ها، یادآور شد: خوشبختانه تاکنون مورد خاصی از وجود مشکل در آب آشامیدنی شهر تهران گزارش نشده است.

وی همچنین در خصوص وجود پیشنهاداتی مبنی بر ادغام وزارت بهداشت با رفاه و تامین اجتماعی و تشکیل وزارت سلامت و رفاه گفت: وزارت بهداشت به عنوان قوه مجریه نظرات کارشناسی به نفع و علیه همه پیشنهادات مطرح در مجلس را ارائه کرده است تا تصمیم بهتر و کامل تری گرفته شود.

دکتر لنکرانی با تاکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری و لزوم یکپارچگی در تولید بخش سلامت اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در این مورد، تسهیل در امور جاریه کشور است.

وی، با بیان این که باید شاهد یکپارچگی تولید در همه بخش ها از جمله بخش سلامت باشیم، گفت: باید آثارش هم در ساختار کشور نمود یابد.

وزیر بهداشت، به پیشنهاد تشکیل وزارت سلامت و رفاه به عنوان یکی از پیشنهادات مطرح در مجلس اشاره کرد و افزود: البته پیشنهادات دیگری در خصوص تفکیک وظایف، مشخص کردن حیطه کار وزارتخانه ها و جلوگیری از تداخل وظایف وجود دارد.