آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
حوادث
۱۵

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران: راننده معتاد اتوبوس حادثه ساز اخراج شده بود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به تصادف یکی از اتوبوس های شرکت واحد با دو خودرو و یک عابر پیاده گفت: اداره کار مقصر اصلی وقوع این تصادف است، چرا که راننده اتوبوس مذکور به دلیل سابقه اعتیاد از کار اخراج شده بود که با رای این اداره مجددا به اتوبوسرانی بازگشت.

مهندس حسین بیژنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به بررسی های به عمل آمده در نحوه خدمت و فعالیت راننده مذکور که در تصادف با دو دستگاه خودرو سواری و یک عابر پیاده، عابر را مصدوم کرده بود، مشخص شد نامبرده سابقه اعتیاد داشته که پس از دو مرحله تست این موضوع تایید شد.

وی در ادامه توضیح داد: 16 تیر ماه سال جاری یک دستگاه از اتوبوس های شرکت واحد در خیابان مالک اشتر - ایستگاه شهیدان - ضمن برخورد با دو دستگاه خودرو سواری و همچنین یک عابر پیاده موجب مصدومیت عابر شده که در نهایت فرد مصدوم برای مداوا به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل و پرونده ای نیز در همین مورد در کلانتری 108 نواب مفتوح است.

بیژنی با اشاره به سابقه اعتیاد این راننده خاطی گفت: به منظور مساعدت و رهایی این راننده از دام اعتیاد، از طریق ابزار تشویق و با در اختیار قرار دادن فرصت هایی به وی برای ترک اعتیاد او اقدام شد، اما هیچ گونه اقدام موثری از جانب وی دیده نشد و مجدد به سمت مصرف موادمخدر رفت.

وی ادامه داد: بر همین اساس این موضوع به کمیته انضباطی کار شرکت واحد ارجاع که رای صادره منتج به اخراج این راننده خاطی شد. این در حالیست که برخی از منابع غیرآگاه و مطلع در اداره کار، بدون در نظر گرفتن سوابق اعتیاد وی، درباره بازگشت مجدد این راننده به فعالیت روزمره در اتوبوسرانی اقدام کرده و اعتراضات مسئولان شرکت واحد نیز بی اثر ماند.