آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
تصویر روز
۱۰

گزارشی از روند نمایش نخستین فیلم تولید دولت حماس حماس وود به جای هالیوود

وزیر کشور دولت حماس گفت: «به جای سینمای هالیوود، ما به دنبال نمایش دادن حماس وود (سینمای حماس) هستیم»

اولین فیلم بلند سینمایی محصول دولت منتخب فلسطین که تصویرگر زندگی شهید «عماد عقل» است، در شهر غزه به نمایش درآمد.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «عماد عقل» با هزینه 200 هزار دلاری ازسوی دولت حماس ساخته شده است.

این فیلم داستان زندگی«عماد عقل»، عضو ارشد حماس است که در پیدایش و فرماندهی گردان های قسام نقش داشت و در سال 1993 در نبرد با نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه شهید شد.

«فتحی حماد»، وزیر کشور دولت حماس بعد از نمایش این فیلم در دانشگاه اسلامی شهر غزه گفت: «به جای سینمای هالیوود، ما سینمای حماس وود (سینمای حماس) را نشان می دهیم»

وی گفت: «ما سعی کرده ایم تا یک اثر هنری با کیفیت بسازیم. فیلمی که اسلامی است و درباره مقاومت، بدون صحنه های محرک جنسی».

دکتر «محمود الزهار» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، فیلمنامه نویس این فیلم است که تا کنون سه رمان و یک فیلمنامه نوشته است.

این فیلم دوساعته که در مدت 10 ماه ساخته شده، تصویرگر مبارزات «عماد عقل» با حضور در قلب نیروهای دشمن صهیونیستی است.

در این فیلم بازیگران عرب، جای سربازان و چهره های سیاسی رژیم اشغالگر قدس مثل اسحاق رابین و ایهود باراک با زبان عبری صحبت کرده اند و در این صحنه ها دیالوگ ها با زیرنویس عربی ترجمه شده اند. بازیگران این فیلم نیز نابازیگر و اهل غزه هستند که از آن جمله می توان به بازی محمدابو روض 57 ساله در نقش اسحاق رابین اشاره کرد.

این در حالی است که حماس در حال راه اندازی ایستگاه ماهواره ای رادیویی و تلویزیونی و 12 وب سایت خبری است. دو روزنامه نیز در حال پیوستن به حماس هستند.

«االزهار» و «حماد» قصد دارند فیلم بعدی خود را نیز درباره مبارزان فلسطینی شاخه نظامی عز الدین قسام بسازند اما به علت اشغالگری رژیم صهیونیستی، حضور عوامل فیلم در حیفا که این قهرمان در دهه 20 در آنجا ساکن بوده، امکان پذیر نیست.

«عماد عقل» به عنوان نخستین فیلم دولت حماس، در حالی به نمایش درآمد که غزه سالن نمایش فیلم ندارد و فیلم «شهید عماد عقل» در یک مرکز فرهنگی اکران شده است.

«اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین از حاضران در افتتاحیه فیلم «شهید عماد عقل» بود.