آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۱
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

هاشمی از فراهم شدن بهانه برای سم پاشی دشمنان متاسف شد

هاشمی رفسنجانی با اشاره به «سابقه آشنایی 50 ساله با رهبر معظم انقلاب و شناخت کامل از ایشان در مقاطع مختلف مبارزه، پیروزی و تداوم انقلاب» گفت: ایشان شخصیتی نواندیش و پیشرو در مسائل مختلف هستند.

به گزارش منابع خبری، وی با «ابراز تاسف از فراهم شدن بهانه برای دشمنان خارجی انقلاب و سمپاشی رسانه های وابسته به آنان در مورد زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و مدیریت کشور» گفت: اشتباه یک حزب، فرد، گروه وجریان قابل جبران است ولی اگر انقلاب و نظام خدای ناکرده زیرسوال برود اصلاح آن مشکل خواهد بود.

وی همچنین گفت: تبلیغ رسانه های خارجی مبنی بر القای جنگ قدرت انصافا ظلمی بزرگ و ناحق در مورد انقلاب اسلامی است و آنچه که این روزها مورد اختلاف است مربوط به انتخابات و عوارض آن است که اگر این اختلافات حل شود، نزاع موجود تمام خواهد شد.

وی تاکید کرد: امید من به رهبری است که با توجه به افکار و تجربه خودشان برای حل مشکلات جاری اقدام کنند و نظر خود من برای حل کوتاه مدت همان پیشنهاداتی است که در نمازجمعه مطرح کردم.

آقای هاشمی پیش از این نیز اطاعت کامل خود از رهبر معظم انقلاب به عنوان وجوب عقلی و حجت شرعی تاکید کرده است.

با این حال وی در اظهارات اخیر خود توضیح نداده که در کنار خطای برخی چهره های سیاسی دیگر، چرا شخص وی با برخی مواضع نسنجیده «بهانه سمپاشی دشمنان خارجی انقلاب و رسانه های وابسته به آنان برای زیرسوال بردن دستاوردهای انقلاب و القای جنگ قدرت را به مثابه ظلمی بزرگ و ناحق در مورد انقلاب» فراهم کرده و در عمل به رهنمودهای عقلانی و قانونی رهبر انقلاب تعلل ورزیده است.

اظهار نگرانی هاشمی نسبت به سمپاشی دشمنان درحالی است که اخیرا یکی از شهرداران سابق تهران که نزدیکی روشنی با کارگزاران دارد، در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا با لحنی شایسته سرزنش مدعی شد بی توجهی به اظهارات هاشمی و تاخیر در اجرای پیشنهادهای وی برای کشور هزینه بردار است.

برخی عناصر افراطی در احزابی نظیر کارگزاران، مشارکت و... تلاش کردند با راه اندازی تشنج و درگیری، از مردم و نظام امتیاز بگیرند و در این راه آنچه آسان ترین قربانی و هزینه تلقی شد قانون اساسی، حیثیت نظام و منافع ملی بود.