آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۱
شهرستان ها
۱۱

رونمایی از سردیس علامه محمدتقی جعفری در جزیره کیش

در سالروز تولد آیت الله محمدتقی جعفری از سردیس این اندیشمند بزرگ در جزیره زیبای کیش رونمایی شد.

به گزارش اداره کل امور فرهنگی و روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم رونمایی از سردیس علامه محمدتقی جعفری گفت: هر کشوری با مشاهیر و اندیشمندان خود شناخته می شود و ما مفتخریم که با دانشمندان و مفاخربزرگ خود که منشا تحولات بزرگ و اساسی در ایران بوده اند شناخته می شویم.

«اسدالله کریمی» با اشاره به اینکه بزرگان و دانشمندان ایرانی همانند یک ملت و یک ید واحده برای ایران بودند افزود: مردم ایران بویژه جوانان این مرز و بوم با الگوبرداری از زندگی و شخصیت اندیشمندان بزرگ ایرانی، سیره و منش آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آثار و تالیفات علامه محمدتقی جعفری برای همه مردم ایران را مایه مباهات دانست و گفت: ما به وجود چنین افراد بزرگی به خود می بالیم.

وی تصریح کرد: بسیار خوشحالم که در جزیره کیش در کنار تمامی فعالیت های اقتصادی و تجاری به فرهنگ و هنر نیز توجه می شود و تاسیس محلی با عنوان «گذر هنرمندان» در نوع خود قابل تقدیر است.بنابر همین گزارش مسعود چگنی زاده معاون زیباسازی شرکت عمران و خدمات شهری کیش گفت: سردیس علامه محمدتقی جعفری به عنوان سی و یکمین سردیس هنرمندان و اندیشمندان است که در گذر هنرمندان کیش رونمایی می شود.سردیس علامه محمدتقی جعفری توسط پیکرتراش معروف ایران «محمد حلاج» ساخته شده است.

این سردیس 64 کیلوگرم وزن دارد و ارتفاع آن به 80 سانتیمتر می رسد. ماده به کار رفته در این سردیس از نوع برنز با عیار بسیار بالاو تکنیک آن رئال است.

استاد محمدتقی جعفری در اول مردادماه 1304 در شهر تبریز متولد شد و در 25 آبان ماه 1377 بر اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت.