آرشیو سه‌شنبه ۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۱
حوادث
۱۵

دبیر شورای عالی ترافیک شهرداری تهران اعتبارات مترو را برای کارهای دیگری هزینه می کند

دبیر شورای عالی ترافیک کشور گفت: مدت زیادی است که پیگیر ترخیص واگن های مترو تهران از گمرک هستیم اما پولی که شهرداری تهران دریافت کرده است، خرج کارهای دیگری شده است.

سیدعلی لطفی زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: با این وجود شهرداری توقع دارد دولت در خصوص ترخیص واگن های مترو اعتبار جدیدی را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته دولت از محل اعتباراتی که مربوط به مترو بود، هزینه ترخیص واگن ها را پرداخت کرد تاکید کرد: محل هزینه کرد اعتبارات در اختیار خود شهرداری تهران است حتی مبادله و موافقتنامه ها توسط خود شهرداری تهران تنظیم می شود و دولت تنها اعتبارات لازم را پرداخت می کند.

دبیر شورای عالی ترافیک کشور تصریح کرد: در قانون برای شهرداری تهران 320 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود ولی از آنجا که هدفمند کردن یارانه ها در مجلس به تصویب نرسید، بودجه با کسری، مواجه شد و از تمام ردیف های بودجه عمرانی 28 درصد کم شد و 320 میلیارد اعتباری که برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود به 230 میلیارد کاهش یافت.

وی افزود: 20 درصد از 230 میلیارد تومان در 3 ماهه اول به شهرداری تهران پرداخت شده و تا آنجا که مطلع هستم تخصیص 19 درصد اعتبار دوم نیز تایید و تخصیص داده شده است.