آرشیو چهارشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۲
اخبار کشور
۳

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: شوراهای اسلامی نباید به محل آسیب دیدن منافع ملی تبدیل شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی ضمن انتخاب شهرداران و نظارت بر آنها باید به انجام بهتر امور اهتمام ورزند و این حوزه نباید به محلی برای آسیب منافع ملی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد افزود: تا آنجا که امکان دارد اداره برخی از حوزه ها که دولت متصدی آن است، بایستی به شوراهای اسلامی سپرده شود.

وی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با طرح انتخاب شهرداران توسط وزیر کشور گفت: این طرح در کمیسیون مربوطه مجلس شورای اسلامی تصویب نشد و برای طرح در صحن علنی مجلس، مجددا برای تجدیدنظر به این کمیسیون برگشته است.

نماینده مردم شهرستان های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باتوجه به ضرورت ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی و نقشی که این نهاد در جهت افزایش مشارکت مردم در اداره کشور ایفا می کند، باید شوراهای اسلامی را تقویت کرد و جایگاه آن را ارتقا بخشید.

وی ادامه داد: نظر به مشارکت مردم در اداره شهرها و اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اصل 44 قانون اساسی، واگذاری امور به مردم و کوچک کردن دولت باید شوراهای اسلامی تقویت شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد و کارهای شوراهای اسلامی زیر ذره بین قرار دارد. در انتخاب مسئولی که کار آن در منظر مردم است دقت شود و گرایشات سیاسی و از آن بدتر منافع فردی، خانوادگی و قبیله ای در انتخاب شهرداران نقش نداشته باشد.

این مسئول افزود: چنانچه این موضوع اصلاح نشود و با عملکردهای قابل دفاعی روبرو نباشیم طرح انتخاب شهرداران توسط وزارت کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

ابوترابی فرد در رابطه با اینکه مجلس مصوبه خودش را نباید مورد نقد قرار دهد، توضیح داد: این موضوع بارها اتفاق افتاده که قانون اصلاح شده و وزیری که رای گرفته استیضاح شده است و این مورد هم اشکالی ندارد.