آرشیو پنجشنبه ۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۳
شهرستان ها
۱۱

با حضور آیت الله مکارم شیرازی یادواره 41شهید روحانی خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود

اولین یادواره شهدای مدرسه علمیه سلیمانیه، 41شهید طلبه و روحانی خراسان رضوی هشتم مردادماه سال جاری با حضور آیت الله مکارم شیرازی در مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد وفایی، مسئول مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد گفت: برگزاری یادواره شهدا از حدود سه سال پیش در این کلانشهر و در سطح خراسان بزرگ به وسیله ستاد یادواره شهدای روحانی آغاز شد و تاخیر در آیین یادواره شهدای مدرسه سلیمانیه به علت تاکید بر تبیین سیره شهدا و آماده سازی نرم افزار سرگذشت پژوهی شهدای این مدرسه بوده است.

وی افزود: ایده برگزاری یادواره 41شهید طلبه و روحانی مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد از دو سال پیش با هدف معرفی هرچه بیشتر و بهتر سیره شهدای روحانی و الگوسازی آنان به خصوص برای نسل جوان امروز، در این مدرسه کلید خورد.

فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی توجه دوجانبه به وظیفه تهذیب و تحصیل و از سوی دیگر توجه به مسائل روز و آرمان های امام(ره) و انقلاب اسلامی را از مهمترین ویژگی های شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس دانست.

وی همچنین از حضور آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و آیت الله سیدعزالدین زنجانی، از مراجع تقلید، آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تعدادی دیگر از مسئولان عالیه نظام اسلامی در این یادواره خبر داد.