آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۴
اخبار اقتصادی
۴

وزیر تعاون: ادغام وزارتخانه ها در دستور کار دولت دهم نیست

بحث ادغام هیچ کدام از دستگاه ها در آغاز کار دولت دهم در دستور کار قرار نمی گیرد مگر آنکه در زمانی دیگر در قالب برنامه پنجم توسعه تکلیف شود و گروهی متشکل از نمایندگان دولت و مجلس برسر این موضوع به همفکری و هم اندیشی لازم برسند.

محمد عباسی وزیر تعاون در گفت وگو با ایسنا، گمانه زنی ها برای ادغام وزارت تعاون را بعید دانست و تصریح کرد: این موضوع را باید به صورت کلی دید، مسلما اینکه تلاش کنیم تا در جهت بهره وری، هزینه های دولت کاهش یابد یک اصل پذیرفته شده است و همگان قبول دارند، اما اینکه ساختارها، تمرکز و شرح وظایف را چگونه تفکیک کنیم، طبعا به یک کار جامع و تخصصی نیاز دارد.

وی افزود: بحث ادغام ها این طور نیست که کسی اظهارنظری بکند و ما بتوانیم بلافاصله یک ساختار را به ساختار دیگر وصل کنیم، این کار نیازمند زمان و مطالعه بیشتری است.

عباسی افزود: گمان من این است که در آغاز کار دولت دهم، بحث ادغام هیچ کدام از دستگاه ها در دستور کار قرار نمی گیرد مگر آنکه در زمانی دیگر در قالب برنامه پنجم توسعه تکلیف شود و گروهی متشکل از نمایندگان دولت و مجلس و تعدادی از کارشناسان برسر این موضوع به همفکری و هم اندیشی لازم برسند و آن دستگاه هایی که زمینه بهره وری و کارایی بیشتر نظام اجرایی را تضمین می کنند، شناسایی شود که پس از مشخص شدن همه از آن تبعیت می کنند.

وزیر تعاون پیشتر اعلام کرده بود که باتوجه به قانون سیاست های اصل 44، تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد مردمی شدن اقتصاد، ادغام وزارت تعاون به حمایت ساختاری بیشتر و حضور فیزیکی قوی تری نیاز دارد.