آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۴
اخبار ورزشی
۱۳

با شکست منچستر یونایتد بدست آمد اولین قهرمانی ون گال با بایرن مونیخ

لوئیس ون گال سرمربی هلندی بایرن مونیخ اولین قهرمانی خود را با این تیم جشن گرفت.

تیم بایرن مونیخ در دیدار پایانی رقابت های چهارجانبه آئودی کاپ با شکست منچستر یونایتد قهرمان این رقابت ها شد.

در دیدار پایانی بایرن مونیخ در ضربه های پنالتی به لطف درخشش دروازه بان خود توانست شیاطین سرخ را شکست دهد و انتقام شکست 2 بر یک فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1999 را بگیرد.

دیدار پایانی با نتیجه 7 بر 6 به سود تیم آلمانی به پایان رسید. دو تیم در پایان 90 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل بسنده کردند تا در ضربه های پنالتی تکلیف قهرمان رقابت ها مشخص شود.

میشاییل رنسینگ دروازه بان بایرن مونیخ مرد اول تیمش در ضربه های پنالتی بود. این دروازه بان 25 ساله با مهار ضربه های پنالتی پاتریس اورا و جان اوانزا امیدواری هواداران بایر مونیخ و لوییس فان گال را در آستانه رقابت های فصل جدید بوندسلیگا بالابرد. بایرن سه روز پیش از آغاز رقابت های جام حذفی باشگاه های آلمان در حضور بیش از 69 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آلیانس آره نا نخستین عنوان غیررسمی اش در فصل جدید را جشن گرفت. ژرمن ها در نخستین دیدار خود توانسته بودند میلان را 4 بر یک از پیش رو بردارند و به دیدار پایانی راه پیدا کنند.

در دیدار رده بندی هم میلان با شکست برابر بوکا جونیورز آرژانتین در مکان چهارم این تورنمنت چهار جانبه قرار گرفت. دیدار رده بندی هم به ضربه های پنالتی کشید که در پایان نماینده آمریکای جنوبی با پیروزی 4 بر 3 به عنوان سوم دست یافت.

دو تیم در پایان وقت قانونی به تساوی یک بر یک دست یافته بودند.