آرشیو یکشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۰۱۵
ایران
۲

پاسخ مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعتراف گیری از فعالان سیاسی

معلوم نیست اعترافات در چه شرایطی بیان شده است

گروه سیاسی: مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته به دنبال اولین جلسه دادگاه فعالان سیاسی اطلاعیه یی را صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اظهارات یکی از بازداشت شدگان اخیر در خصوص هم قسم شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی با آقایان خاتمی و موسوی در جهت پشتیبانی از همدیگر، به اطلاع می رساند این خبر از اساس کذب محض است و معلوم نیست در چه شرایط و ملاحظاتی بیان شده است.

جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند در دیداری که بعدازظهر شنبه و بعد از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نه روز دوشنبه با حضور آقایان خاتمی، موسوی و حاج حسن خمینی انجام شده بود، آقای خاتمی اعلام مواضع خود را به تشکیل جلسه مجمع روحانیون مبارز موکول کرده و آقای موسوی نیز مواضع خود را با صدور بیانیه یی که قبلا منتشر شده اعلام کرده و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در آن جلسه بر رعایت موازین قانونی در اعلام مواضع و پیگیری خواسته ها تاکید کرده بودند و همان گونه که آیت الله هاشمی رفسنجانی در نامه مورخ 19/3/88 خود تصریح کرده اند، در این انتخابات از هیچ یک از نامزدها حمایت نداشتند و در جریان حوادث بعد از انتخابات کوچک ترین دخالتی نکرده اند و نظر ایشان برای برون رفت از وضع نامناسب جاری همان است که در خطبه های نماز جمعه مورخ 26/4/88 بیان کرده اند. پس هر گونه مطلبی خارج از این چارچوب کذب محض می باشد.

ان شاء الله همه ما در بیان مطالب و همچنین اعتراف گرفتن از بازداشت شدگان اخیر برای خوشایندی یک جریان خاص، اصل و اساس نظام را زیر سوال نبریم.»