آرشیو چهارشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۸
شهرستان ها
۱۱

بررسی زمینه های همکاری مشترک میان خراسان رضوی و ساحل عاج

در دیدار سفیر ساحل عاج با استاندار خراسان رضوی زمینه های همکاری مشترک میان خراسان رضوی و ساحل عاج بررسی گردید و بر توسعه تعاملات اقتصادی میان دو منطقه تاکید شد.

محمدجواد محمدی زاده در این دیدار با اشاره به توانمندی های خراسان رضوی و ساحل عاج خواستار توسعه روابط اقتصادی میان دو منطقه شد و شناخت از ظرفیت های دو طرف را لازمه تحقق این مهم خواند.

وی صنایع غذایی را از جمله توانمندیهای خراسان رضوی معرفی کرد و با اشاره به تولید کاکائو و قهوه در ساحل عاج افزود: با سرمایه گذاری های مشترک در حوزه صنایع غذایی دو کشور می توان زمینه های مناسب برای بهره وری بهتر از مواد اولیه غذایی را فراهم آورد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به توان فنی و مهندسی متخصصان استان و تولید مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد بیان داشت: از طریق بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت سرمایه گذاری می توان فعالیتهای بزرگی را در حوزه ساخت و ساز در ساحل عاج ساماندهی کرد.

محمدی زاده همچنین اعلام آمادگی کرد کنسرسیومی از ایران و ساحل عاج زمینه های مختلف همکاری دو جانبه میان خراسان رضوی و ساحل عاج را بررسی و ضمن شناسایی ظرفیتها زمینه را برای سرمایه گذاری و توسعه همکاریهای مشترک ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمایل مسلمانان ساحل عاج جهت زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: توسعه گردشگری زمینه توسعه اقتصادی است و باید با تسهیل شرایط سفر میان خراسان رضوی و ساحل عاج گردشگری میان دو منطقه را رونق بخشید.

در این دیدار تی ای تی راش لاسپسیون سفیر ساحل عاج در تهران از حضور هیات آستان قدس رضوی و شرکتهای ایرانی در این کشور استقبال کرد و گفت: به دلیل نیاز به ساخت انبوه مسکن، جاده و مسیرهای ارتباطی و سیستم های حمل و نقل عمومی و بهره برداری مکانیزه از محصولات کشاورزی فرصت کار و فعالیت برای طرف های ایرانی در ساحل عاج فراهم است.

در دیدار سفیر ساحل عاج با استاندار خراسان رضوی حکیمان معاون اقتصادی آستان قدس رضوی و معاون دفتر نمایندگی شمال شرق وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

گفتنی است سفیر ساحل عاج در مدت حضور خود در مشهد از چندین واحد تولیدکننده مواد غذایی و کشاورزی داروسازی و مراکز درمانی وابسته به آستان قدس رضوی بازدید و با تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه ساخت و ساز و تجارت گفت وگو خواهد کرد.