آرشیو شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۰
شهرستان ها
۱۱

افزایش ظرفیت انتقال نفت از تاسیسات آغاجاری

رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از افزایش ظرفیت انتقال نفت در حوزه عملیاتی این شرکت با اجرای ساخت دو خط لوله روزمینی 12 و 16 اینچ نفت پارسی کلاستر به تاسیسات کرنج خبر داد.

«عبدالله برکت» با بیان اینکه اجرای دو بخش از هفت بخش این طرح تاثیرگذار به شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری واگذاری شده است افزود: در حال بررسی نهایی برای واگذاری این طرح به پیمانکار واجد شرایط هستیم.

وی اظهار داشت: دو خط لوله 12 و 16 اینچ نفت پارسی کلاستر، نفت شیرین و نمکی پارسی کلاستر را به واحد بهره برداری کرنج منتقل می کند و عبور این خط از مناطق کوهستانی و صعب العبور از جمله ویژگی های برجسته این پروژه است.

«برکت» با بیان اینکه 3 میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است ادامه داد: یکی از این دو خط، خوراک واحد نمک زدایی کرنج را تامین و خط لوله دیگر نیز نفت شیرین تولیدی را به حوزه عملیاتی کرنج ارسال می کند.

وی واحد بهره برداری کرنج را از جمله واحدهای مهم و بزرگ شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برشمرد و گفت: در این واحد، روزانه 235 هزار بشکه نفت سبک تولیدی میدان کرنج، پارسی و پرنج فرآورش می شود.

برکت ادامه داد: نفت فرآورش شده در واحد کرنج پس از اضافه شدن روزانه 25هزار بشکه نفت واحد بهره برداری پارسی دره نی به آن، از طریق خط لوله اصلی که بخش عمده آن 30 اینچ است، به تلمبه خانه های شماره 1 و 2 امیدیه منتقل می شود.

رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری افزود: 380میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای 18 طرح سرمایه ای در حوزه عملیاتی این شرکت اختصاص یافته و تعدادی از این پروژه ها در حال راه اندازی و عملیات اجرایی است که برخی نیز در حال انجام است.