آرشیو شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۷
صفحه آخر
۱۲

درحاشیه

اظهار نگرانی عزت الله سحابی از وضعیت سلامت دخترش

رئیس شورای فعالان ملی-مذهبی با اظهار نگرانی از وضعیت سلامت هاله سحابی- دخترش- خواستار این شد که مسئولان مربوطه نسبت به مکان نگهداری وی اطلاع رسانی کنند. عزت الله سحابی در گفتگو با ایلنا،با بیان اینکه هاله سحابی توسط عده ای لباس شخصی بازداشت شده،گفت:هنوز مشخص نیست چه مرجعی و به چه دلیل مبادرت به بازداشت دخترم کردند.

-

مهدی یزدانی خرم آزاد شد

مهدی یزدانی خرم دبیر سرویس ادب و هنر روزنامه اعتماد ملی که بازداشت شده بود، آزاد شد. به گزارش سحام نیوز، یزدانی خرم چهارشنبه شب بازداشت شده بود.

-

اتحادیه اروپا برای احمدی نژاد پیام تبریک نمی فرستد

آمادئو تاردیو سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا هیچ پیام تبریکی برای محمود احمدی نژاد به مناسبت آغاز دومین دوره ریاست جمهوری وی نفرستاده است و قصدانجام چنین کاری را هم ندارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیشتر دولت های آلمان، فرانسه و انگلیس هم اعلام کرده بودند که پیام تبریک برای احمدی نژاد نخواهند فرستاد.

-

احضار کاردار ایران به وزارت خارجه نروژ

وزارت خارجه نروژ، کاردار ایران در اسلو را احضار و مراتب نگرانی خود را نسبت به وضعیت بازداشت شدگان سیاسی در ایران اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات وزارت خارجه نروژ در دیدار با کاردار ایران از تهران خواستند تا بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کند. این دومین بار در یک ماه گذشته است که نروژ، کاردار ایران را در ارتباط با حوادث پس از انتخابات احضار کرده است.

-

باز هم فتوای عجیب دیگر از مفتی های وهابی: قربانیان آنفلوانزای خوکی، شهید محسوب می شوند!

شیخ عبد المحسن عبیکان از مفتی های وهابی و مقامات بلند پایه وزارت دادگستری عربستان گفت: کسی که بر اثر آنفلوانزای خوکی بمیرد، شهید به حساب خواهد آمد. به گزارش عصر ایران، شیخ عبد المحسن عبیکان از مقامات بلند پایه وزارت دادگستری در گفتگو با روزنامه ریاض عربستان گفت: کسی که بر اثر آنفلوانزای خوکی بمیرد نزد خداوند اجر شهید را خواهد برد. عبیکان برای اثبات گفته خود به حدیثی منسوب به پیامبر اسلام (ص) استناد می کند و می گوید: در احادیثی که از پیامبر اسلام (ص) به ما رسیده است مبنی بر این که کسانی که در راه اسلام و کسانی که بر اثر طاعون و همچنین کسانی که در شکم مادر خود بمیرند، اجر شهید را خواهند داشت.