آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۸۰
سیاسی
۲

حمله به زائران ایرانی با هزینه منافقین صورت می گیرد

گروه سیاسی - یک روزنامه نگار عراقی گفت: حملات اخیر به زائران ایرانی توسط یک گروه مزدور صورت گرفته که از جانب گروهک تروریستی منافقین تامین مالی می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان، علاء الخطیب افزود: اسنادی در رابطه با این جنایات به دست آمده که نشان می دهد این جنایت ها توسط عوامل مزدور منافقین انجام شده است.

افشای جزئیات جدید از رد درخواست رجوی برای دیدار با مقام های عراقی

در همین حال یک منبع آگاه در پی اعلام خبر رد درخواست رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین برای ملاقات با مقام های دولت عراق و فشارهای چهار کشور عربی برای خودداری عراق از اعمال حاکمیت بر پایگاه منافقین، جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام کرد. این منبع در گفت وگو با ایرنا افزود: سرلشکر محمد الذهبی مسئول سازمان اطلاعات اردن پیش از برکناری، درخواست سرکرده گروهک تروریستی منافقین را برای ملاقات با موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق در خصوص وضعیت منافقین در عراق با وی مطرح کرده بود. این منبع آگاه عراقی با اشاره به رد درخواست مزبور از سوی الربیعی و حضور رجوی و شماری از اعضای این گروهک در اردن خاطر نشان کرد: بر پایه این درخواست که پیش از اعمال حاکمیت دولت عراق بر پایگاه عراق جدید (مقر قبلی منافقین موسوم به اشرف) مطرح شد، محل دیدار امان پیشنهاد شده بود. این منبع آگاه گفت: علاوه بر اردن، مقرن بن عبدالعزیز رئیس سازمان اطلاعات عربستان نیز در ارتباط با درخواست خودداری از بیرون راندن منافقین از عراق با مشاور امنیت ملی این کشور تلفنی گفت و گو کرده بود.

این منبع افزود: سرلشکر عمر سلیمان رئیس سازمان اطلاعات مصر نیز با الربیعی تلفنی گفت و گو کرد و از وی خواست تا اقدامی علیه منافقین در عراق انجام نشود و اصرار کرد تا اعضای این گروهک تروریستی همچنان در عراق باقی بمانند.