آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۸۰
اجتماعی
۴

رئیس طرح نوسازی حمل و نقل کشور اعلام کرد: طرح جایگزینی سال 88 خودروهای فرسوده از پس فردا

مالکان خودروهای فرسوده مدل 52 به قبل که خودروشان پلاک ایران دارد و یا در طرح تسجیل شرکت کرده اند، از روز 20 مردادماه سال جاری برای تعویض خودروی خود می توانند به مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در سراسر کشور مراجعه کنند.

مهندس نصیری رئیس طرح نوسازی حمل و نقل کشور با اعلام این مطلب گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با شرکت های ایران خودرو و سایپا هر کدام از این شرکت ها 50 هزار خودروی فرسوده را برای جایگزینی تعهد کرده اند از سوی دیگر تسهیلات بانکی نیز مراحل نهایی خود را طی می کند که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده از روز 20 مردادماه سال جاری مالکان خودروهای فرسوده بتوانند در این طرح شرکت کنند.

نصیری با اشاره به این که جدول زمان بندی مراجعه مالکان سایر خودروهای فرسوده در سال 88 بزودی اعلام می شود، افزود: هم اکنون یک میلیون و 800 هزار خودروی سبک، سنگین و تاکسی بالای سن فرسودگی در کشور وجود دارد که بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت باید این خودروها تا پایان سال 1390 از رده خارج شوند که بر این اساس از سال جاری هر سال 600 هزار خودرو فرسوده از رده خارج می شود. وی با بیان این که 175 هزار خودرو فرسوده در سال گذشته از رده خارج شده است، افزود: از 600 هزار خودرو فرسوده که قرار است در سال جاری از رده خارج شود، 300 هزار دستگاه در طرح جایگزینی شرکت کرده و مابقی به صورت نقدی از رده خارج می شوند.

رئیس طرح نوسازی حمل و نقل کشور درباره طرح جایگزینی سال 88 گفت: اجرای این طرح از 20 مرداد ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز می شود و در آن خودروهای سبک فرسوده 50 میلیون ریال وام با سود 12 درصد (بدون یارانه) دریافت کرده و 10 میلیون ریال نیز در ازای اسقاط خودرو فرسوده خود تخفیف می گیرند.