آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۱
شهرستان ها
۱۱

نخستین عمل آنژیوگرافی قلب در هرمزگان انجام شد

نخستین عمل آنژیوگرافی قلب در هرمزگان با حضور پزشکان متخصص در مرکز قلب جرجانی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با موفقیت انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان در حاشیه انجام این عمل درجمع خبرنگاران گفت: این مرکز مرحله راه اندازی را پشت سر گذاشته و پس از تکمیل تجهیزات آن، اکنون توانایی انجام عمل آنژیوگرافی قلب را پیدا کرده است.

احمد بهزاد افزود: انجام این عمل با تلاش و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صورت گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به قابلیت های مرکز قلب جرجانی گفت: این مرکز از دو بخش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی تشکیل شده که در حال حاضر تنها بخش آنژیوگرافی آن فعال است.

بهزاد در مورد بخش آنژیوپلاستی این مرکز اظهار داشت: این بخش مهم ترین بخش مرکز جراحی قلب است که اکنون به دلیل کمبود تجهیزات پزشک متخصص قادر به ارائه خدمات به بیماران نیست.

وی با بیان کارآیی های مراکز آنژیوپلاستی در بیمارستان ها عنوان داشت: در این بخش درمان هایی همانند باز کردن عروق، پاکسازی رگها در راستای جلوگیری از انسداد ارائه می شود که در صورت تجهیز این بخش از انتقال بسیاری از بیماران قلبی به استان های دیگر جلوگیری می شود.

بهزاد با اشاره به اهمیت این عمل برای بخش سلامت درمان هرمزگان اظهار داشت: پس از راه اندازی و انجام نخستین عمل آنژیوگرافی در مرکز جراحی این مرکز علاوه بر پذیرش بیماران داخلی استان توانایی پذیرش بیماران احتمالی استان های هم جوار را نیز دارد.